دانستنی‌های علمی؛

قابل رویت‌ترین جرم کیهانی برای رصد از زمین/ جانداری که قلبش در مغزش قرار دارد/ تاثیر امواج موبایل بر کدام گوش کمتر است؟

در میان اخبار و تازه‌های پزشکی امروز، از غذای مفید اسب و سخت پوستی که بدون رنگ و شفاف است، خواهیم گفت.


اثرات مخرب گوشی موبایل بر بدن/قابل رویت‌ترین جرم کیهانی برای رصد از زمین/جانداری که قلبش در مغزش قرار دارد/ تاثیر امواج موبایل بر کدام گوش کمتر است؟به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.

نیاز‌های غذایی اسب چیست؟

اولین اطلاعاتی که باید درباره اسب دانست، تغذیه آن است؛ سپس باید از سلامت اسب آگاه باشیم. باید بررسی شود که آیا اسب از انگل، بیماری، درد مزمن، زخم معده و مشکلات دندانی رنج می‌برد یا خیر، تا بتواند زندگی بدون دردسری داشته باشد.

برای داشتن همچین اطلاعاتی باید از دامپزشک کمک گرفت. اگر وزن اسب در حال کاهش است، ممکن است که دامپزشک تشخیص دهد اسب با توجه به سن خود توانایی جویدن کافی علوفه با ساقه بلند، حتی با داشتن دندان‌های سالم را ندارد. علوفه دارای فیبر بسیار بالایی است که به وزن گیری اسب کمک می‌کند. در حالت عادی اسب با گذشت زمان و افزایش سن، سلامت دندان‌های خود را از دست می‌دهد.

به همین دلیل اسب نمی‌تواند به راحتی هضم راحتی داشته باشد. خوراکی‌هایی که به مصرف اسب برسد دارای مقادیر خشبی و فیبری بالایی نخواهد بود، بنابراین موجب کاهش وزن اسب می‌شود. البته اسب باید در طول یک سال از زندگی خود ۷ برابر وزنش مواد غذایی فیبری دریافت کند. 

ممکن است اسب دچار بیماری‌های خاصی همچون اسهال، کولیک و تب شود که این عوامل هم موجب کاهش وزنش می‌شود. البته بیماری‌هایی هم وجود دارد که هیچ علامتی نخواهد داشت. اسب با افزایش سن، دچار ساییدگی دندان هایش می‌شود و آسیاب کردن مواد غذایی برایش دشوار خواهد شد. با متر کردن  طول بدن اسب می‌توان، وزن آن را اندازه گرفت.

اثرات مخرب گوشی موبایل بر بدن/نیاز‌های غذایی اسب چیست؟/جانداری که قلبش در مغزش قرار دارد/اطلاعاتی درباره گربه‌های خانگی

 دلیل بی‌همتایی ماه نسبت به دیگر اقمار سامانه خورشیدی چیست؟

ماه؛ تنها قمر طبیعی زمین و پنجمین قمر بزرگ در سامانه خورشیدی است. در واقع این کره درخشان بزرگ‌ترین قمر طبیعی محسوب می‌شود. ماه پس از قمر ۱۰ سیاره مشتری، دومین قمر سنگین به شمار می‌رود. دلیل بی‌همتایی ماه نسبت به دیگر اقمار سامانه خورشیدی قوی بودن کشش ماه و خورشید نسبت به ماه و زمین است. از این رو مسیر آن همواره به سوی خورشید انحنا دارد. ماه قابل رویت‌ترین جرم کیهانی برای رصد از زمین است. فاز‌های ماه و مدار آن هنوز برای بسیاری از افراد معما به شمار می‌آید. همیشه ساکنان زمین از این رو همواره شاهد یک طرف این کره نقره‌ای هستند.

ماه از آن رو در تاریکی شب دیده می‌شود که نور خورشید را باز می‌تاباند و مقدار سطحی که از ماه دیده می‌شود به موقعیت آن نسبت به زمین و خورشید بستگی دارد.

اثرات مخرب گوشی موبایل بر بدن/نیاز‌های غذایی اسب چیست؟/جانداری که قلبش در مغزش قرار دارد/اطلاعاتی درباره گربه‌های خانگی


بیشتربخوانید: پیاده روی بعد از شام چه تاثیراتی بر سلامتی دارد؟


موبایل؛  امواج رادیویی تولید می‌کند

تاکنون اطلاعات کافی درباره اثرات مخرب تلفن همراه بدست نیامده است، تنها چند نتایج احتمالی درباره سرطان مغز، آسیب‌های عصبی و چندین نوع تومور به دست آمده که هنوز به قطعیت گفته نشده است. با این حال، نداشتن شواهد مستدل و عینی درباره خطر موبایل، نمی‌تواند به این معنا باشد که هیچ نگرانی نداشته باشیم.

نگرانی‌های زیادی درباره سلامت و خطرات احتمالی تلفن موبایل به خاطر امواج مخابراتی آن است. دستگاه موبایل انرژی فرکانس رادیویی یا اصطلاحا امواج رادیویی تولید می‌کند که ممکن است توسط بافت‌های بدن جذب شوند. دیگر کار‌های تلفن موبایل مانند فرستادن پیام تصویری، عکس گرفتن، استفاده از اپلیکیشن، "تقریبا هیچ موج رادیویی را جذب مغز نمی‌کند". تمام این‌ها تنها شواهدی است که هنوز قطعیت خود را ثبت نکرده اند. با وجود تاثرات منفی که از تلفن همراه گفته شد اگر شما نسبت به این مسئله نگران هستید، دانشمندان می‌گویند که تاثیرات موج موبایل "بسیار کم می‌شود" اگر آن را در گوش چپ خود بگیرید یا این که از بلندگوی آن و یا گوشکی استفاده کنید. به ویژه وقتی که کیفیت شبکه مخابراتی پایین باشد. اگر فرد اعتیاد به تلفن همراه پیدا کند، اثرات مخربی بر سلامت اجتماعی فرد خواهد داشت.

اثرات مخرب گوشی موبایل بر بدن/نیاز‌های غذایی اسب چیست؟/جانداری که قلبش در مغزش قرار دارد/اطلاعاتی درباره گربه‌های خانگی
 سخت پوستی که غالبا بدون رنگ و شفاف است

جانداری به نام میگو وجود دارد که مغزش در سر آن قرار گرفته است. یکی از سخت پوستانی است که در زیر آب زندگی می‌کند و می‌توان گفت در تمام محیط‌ها و در سرتاسر دنیا چه در آب شور، چه در آب شیرین تجمع کرده اند. میگو از نظر جثه و سایز کوچک است و بعضی گونه‌های آن به اندازه‌ای کوچک هستند که برای بسیاری از حیوانات قابل دیدن نیستند. در اقصی نقاط دنیا گونه‌های بسیار متفاوتی نزدیک به ۲۰۰۰ گونه، از میگو یافت می‌شود. میگو به دلیل اینکه اسکلت خارجی سخت و غالبا بدون رنگ و شفاف دارد، دیدن آن در آب، معمولا دشوار است.


اثرات مخرب گوشی موبایل بر بدن/نیاز‌های غذایی اسب چیست؟/جانداری که قلبش در مغزش قرار دارد/اطلاعاتی درباره گربه‌های خانگی

 


این مطلب را از دست ندهید: سرطان خون، درد بی درمان نیست!


۷۰ درصد از گربه‌های خانگی خوابند

میزان رشد کردن گربه در سال‌های ابتدایی زندگی خود با میزان ۱۵ سال رشد انسانی برابر است. در سال دوم، میزان رشد یک گربه به اندازه‌ رشد یک انسان ۲۵ ساله خواهد بود. اما بعد از آن رشد هر سال از زندگی یک گربه با رشد تقریباً هفت سال از زندگی یک انسان برابری خواهد کرد. گربه‌ها می‌توانند چشمان خود را ۱۸۰ درجه بچرخانند. در بزرگترین نژاد گربه، میانگین وزن یک گربه‌ نر تقریباً به ۹ کیلوگرم می‌رسد. میانگین شنوایی یک گربه حداقل پنج مرتبه از میزان شنوایی یک انسان قوی‌تر است. گربه‌های خانگی تقریباً ۷۰ درصد از روز را خوابند و ۱۵ درصد دیگر از روز را صرف زیبا شدن خود می‌کنند.

یک گربه نمی‌تواند مستقیماً زیر بینی خود را ببیند. اکثر گربه‌ها هیچ مژه‌ای ندارند. گربه‌ها روی هر پنجه شان ۵ انگشت و پشت آن ۴ انگشت دارند. البته این عجیب نیست که انگشت‌های بیشتری داشته باشند. گربه‌ای که بیشترین تعداد انگشت را دارد گربه ایست با ۳۲ انگشت، که روی هر پنجه اش ۸ انگشت دارد.

اثرات مخرب گوشی موبایل بر بدن/نیاز‌های غذایی اسب چیست؟/جانداری که قلبش در مغزش قرار دارد/اطلاعاتی درباره گربه‌های خانگی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۰ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
کلا گوش چپ به نظرم قوی تر هست از هر لحاظ....
آخرین اخبار