هموند: برکسیت بدون توافق خیانت به نتیجه همه‌پرسی است

رئیس پیشین خزانه انگلیس با انتقاد از موضع دولت لندن درباره احتمال خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا، این اقدام را خیانت به همه‌پرسی سال ۲۰۱۶ دانست.

هموند: برکسیت بدون توافق خیانت به نتیجه همه‌پرسی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، فیلیپ هموند، رئیس پیشین خزانه انگلیس، در مصاحبه با شبکه رادیویی بی‌بی‌سی اعلام کرد خروج از اتحادیه اروپا بدون توافق، خیانت به نتیجه همه‌پرسی خواهد بود.

در همه‌پرسی برکسیت که در ۳ تیر ۱۳۹۵ برگزار شد، ۵۱ درصد از مردم انگلیس به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رای دادند.

او با اعلام اینکه بسیار مطمئن است که پارلمان می‌تواند مانع برکسیت بدون توافق شود، گفت: پارلمان انگلیس دیدگاهی روشن دارد و از ابزار لازم برای ابراز آن برخوردار است. بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، در خصوص برکسیت باید به پارلمان توجه کند.

نخست‌وزیر جدید انگلیس در نخستین سخنرانی خود پس از رسیدن به این سمت تاکید کرده بود که برکسیت مهم‌ترین مسئله کنونی کشورش است و به طور قطع در روز ۳۱ اکتبر (۹ آبان) با و یا بدون توافق با اتحادیه اروپا اجرایی خواهد شد. این در حالی است که مقامات اروپایی درباره پیامدهای خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا هشدار داده‌اند.

رئیس پیشین خزانه انگلیس همچنین گفت درخواست‌ها برای حذف موضوع مرز‌های ایرلند از توافق برکسیت راهبردی مخرب است که مشاوران ناشناس اطراف بوریس جانسون مطرح می‌کنند و در صورت تحقق این خواسته انگلیس در مسیری قرار می‌گیرد که باید به ناچار بدون توافق از اتحادیه اروپا جدا بشود.

اتحادیه اروپا پیش از این نیز بار‌ها تاکید کرده که حاضر به بازگشایی پرونده توافق‌نامه به دست آمده با ترزا مِی -نخست وزیر پیشین انگلیس نیست- اما جانسون در تلاش برای حذف «پشتوانه مرزی» ایرلند از این توافق است.

مخالفان توافقنامه برکسیت معتقدند که با وجود پشتوانه مرزی ایرلند، انگلیس پس از برکسیت نیز نمی‌تواند سیاست تجاری مستقل خود را دنبال کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
masoud.A
۱۹:۱۶ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
کاخ سفید بدنبال جداساختن لندن از اتحادیه اروپاست چرا که این اتحادیه را بهرحال مزاحم سیاست های کدخدا منشانه خود در جهان میبیند...
آخرین اخبار