اجرای بیش از ۲ هزار برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی اردبیل

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: تا پایان امسال ۲ هزار برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، پروانه رضاقلی‌زاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی خلخال و کوثر گفت: زیربنای توسعه فرهنگی در هر جامعه، کتاب و کتابخوانی است و با توجه به اینکه در سال‌های اخیر جامعه اندکی با فرهنگ مطالعه فاصله گرفته فرهنگ آشتی با کتاب و مطالعه باید از سنین کودکی و نوجوانی ترویج شده و احیای این فرهنگ مورد توجه آحاد مختلف جامعه قرار بگیرد.

او با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی مراکز فرهنگی و اجتماعی در جامعه هستند، اظهار کرد: معرفی نویسندگان، شعرا و مفاخر استان در کتابخانه‌های عمومی جزو برنامه‌های اساسی این اداره کل بوده و باید تلاش کنیم مفاخر مناطق استان را در کتابخانه‌های عمومی به مردم معرفی کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل همچنین سیاست اصلی این نهاد فرهنگی را توسعه برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی در جامعه دانست و گفت: ماهانه بیش از ۱۵۰ عنوان برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های استان اجرا می‌شود.

رضاقلی‌زاده با بیان اینکه توسعه و تجهیز کتابخانه‌های عمومی استان در دستور کار نهاد کتابخانه‌های عمومی این استان قرار دارد، افزود: برای تکمیل ساختمان کتابخانه مرکزی نیمه‌کاره و تجهیز کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های خلخال و کوثر در تلاش هستیم.

او با اشاره به نقش خطیر خانواده‌ها در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: سوق دادن کودکان و نوجوانان به کتاب و کتابخانه‌ها مهم‌ترین بخش در ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل تشریح کرد: اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی تا پایان این ماه در کتابخانه‌های عمومی استان برگزار و از برترین‌های جشنواره کتابخوانی رضوی تجلیل خواهد شد.

رضاقلی‌زاده با بیان اینکه مشارکت خیرین در تجهیز و احداث کتابخانه‌های عمومی بسیار حائز اهمیت است، گفت: تلاش در راستای استفاده از ظرفیت نخبگان با برگزاری نشست‌های گفت‌وگوی اجتماعی محور انجام می‌شود و خلخال نیز در این زمینه از شهرستان‌های پیشتاز استان اردبیل است.

انتهای پیام/ح

اجرای ماهانه بیش از ۱۵۰ عنوان برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های اردبیل

برچسب ها: کتابخانه ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار