بیش از ۲۸ هزار راس دام در سیستان و بلوچستان بازرسی بهداشتی شد

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۸ هزار و ۵۴۰ راس دام و لاشه به مناسبت عید سعید قربان در این استان بازرسی بهداشتی شد.

بیش از ۲۸ هزار راس دام در سیستان و بلوچستان بازرسی بهداشتی شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  مهدی حسینی مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ۱۷۷ هزار و ۳۶ راس دام زنده و ۱۰ هزار و ۸۰۴ لاشه دام به طور رایگان روز عید سعید قربان در سیستان و بلوچستان مورد بازرسی بهداشتی و شرعی قرار گرفت.

او گفت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته با هدف حفظ سلامت غذایی جامعه و پیشگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام، نظارت‌های بهداشتی و شرعی در روز عید سعید قربان انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان افزود: در بازدید‌های انجام شده ۵۹ لاشه کامل به وزن ۲هزار و ۲۱۱ کیلوگرم و ۹۱۹ قطعه آلایش خوراکی دام غیر قابل مصرف انسانی تشخیص و از چرخه مصرف حذف و ۴۴۶ لاشه دام اصلاح شد.

او  بیان کرد: ۲۵ نفر دامپزشک، ۷۳ نفر بازرس بهداشت گوشت و ۱۳ نفر ناظر ذبح شرعی در قالب ۶۳ تیم ثابت و سیار، در روز عید سعید قربان با نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی و لاشه‌های ذبح شده از ساعت هفت صبح تا ۱۳ عصر به مردم استان خدمت‌رسانی کردند.

انتهای پیام/ع

بازرسی بهداشتی دام های قربانی در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار