رئیس اداره ورزش ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تجهیزات تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات ارتش‌های جهان از سوی میزبان تامین می‌شود

امیر سرتیپ پیمبری گفت: تمام کشور‌های میزبان موظف به تامین تجهیزات موردنیاز تیم‌های شرکت در این مسابقات هستند.

تجهیزات تیم های شرکت کننده در مسابقات ارتش های جهان از سوی میزبان تامین می شودامیر سرتیپ دوم سیدکمال پیمبری رئیس اداره ورزش و آمادگی جسمانی نیروهای مسلح  در  گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نحوه و چگونگی تامین تجهیزات مورد نیاز تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات گفت: تجهیزات از طرف کشور میزبان تامین می‌شود، به طور مثال در مسابقات تانک به میزبانی روسیه، تانک‌های موردنیاز تیم‌های شرکت کننده از سوی کشور میزبان تامین می‌شد.

رئیس اداره ورزش و آمادگی جسمانی نیروهای مسلح  با توجه به حادثه آتش گرفتن تانک تیم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مسابقات تانک در روسیه افزود: در واقع کشور‌های میزبان موظف به تامین تجهیزات مورد نیاز تیم‌های شرکت در این مسابقات هستند.

او ادامه داد: هر یک از کشور‌های شرکت‌کننده دو تانک در اختیار دارند و برای حوادث احتمالی هم یک تانک ذخیره پیش بینی شده است، هنگامی که برای کشوری مشکلی به وجود آید، در صورت تشخیص داوران، اگر اشکال فنی از تجهیزات بوده باشد، زمان بخش مورد نظر را برای تیم شرکت کننده محفوظ نگه می‌دارند و آن تیم می‌تواند با استفاده از وسیله ذخیره، زمان جدید برای خود را به ثبت برساند، این روش برای تیم اعزامی از سپاه پاسداران نیز انجام و نتیجه جدید محسوب شد.

گفتنی است در جریان رقابت بیاتلون تانک به جز چینی‌ها که تانک‌های تایپ ۹۶ خودشان را به روسیه منتقل کرده و در رقابت با این تانک‌ها حضور داشتند، مابقی کشورها از جمله روسیه میزبان از تانک‌های تی ۷۲ بی ۳ استفاده می‌کنند.

تمامی تانک‌های تحویلی به تیمها، در حقیقت از موجودی ارتش روسیه هستند و تانک‌های مورد استفاده توسط یگان‌های ارتش روسیه هستند و نقص فنی تانک پیش از رقابت که متوجه کشور میزبان است.

در ضمن به دلیل اینکه تانک وسیله‌ای متشکل از سیستم‌های مکانیکی، الکترونیکی متعددی است با وجود بررسی فنی باز هم امکان بروز مشکل و ایراد در آن مطرح است و مسئله عجیبی نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار