داورزنی: رئیس فدراسیون ۲ تابعیتی نداریم/ هنوز برای شرکت در انتخابات والیبال تصمیم نگرفتم

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: رئیس فدراسیون ۲ تابعیتی نداریم، اما اگر مستندات قطعی باشد در این باره تصمیم گیری می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان پس از مراسم قرارداد و تجلیل با حامیان مالی دوومیدانی گفت: طبیعی است که یکی از وظایف فدراسیون این است که از حامیان مالی استفاده کنند و رشته های پایه ما  جزو رشته هایی هستند که به طور حتم باید شرایطی فراهم کنند که بخش خصوصی ورود کند و بنگاه های اقتصادی از جایگاه آنها استفاده کنند. قهرمانان ملی، المپیکی و جهانی ما در رشته های ورزشی ما حضور دارند و در جامعه دیده می شوند و از طرفی هم بنگاه های  اقتصادی باید در کنار فدراسیون ها قرار بگیرند تا کمکی به آنها کنند. فدراسیون هایی که از حامیان مالی کمک می گیرند برای حضور در مسابقات نیز با مشکلات کمتری مواجه هستند. به طور صرف فدراسیون ها نمی توانند فقط با کمک دولت به همه اهداف خود برسند. طبیعی است فدراسیون هایی که در جذب حامیان مالی بیشتر فعالیت می کنند در مسابقات هم موفق تر هستند و این موفقیت ها در مرحله ای قرار می گیرد که برنامه ها به خوبی اجرا می شود و اردوهای تمرینی بیشتری می توانند برگزار کنند. فدراسیون دوومیدانی جزء فدراسیون هایی است که اقدام ارزشمندی در جذب حامی مالی داشته است. 

او درباره  دو تابعیتی بودن یک رئیس فدراسیون گفت: رئیس فدراسیون ۲ تابعیتی نداریم اما گزارشی دریافت کرده ایم که اگر مستندات قطعی باشد در جلسه هفته آینده در خصوص آن تصمیم گیری می کنیم.

اظهار نظر مالیاتی در همه فدراسیون ها ارائه نشده است 

او  درباره  چگونگی هزینه کردن قراردادهای مالی و مشکلات مالیاتی عنوان کرد: از منظر قانون همه موظفند مالیات ها را پرداخت کنند. اظهارنامه مالیاتی در همه فدراسیون ها در طی چند سال اخیر ارائه نشده بود و گاها فکر می شد از مالیات معاف هستند. همه ما واقف هستیم که خود فدراسیون ها مالیات بگیر هستند و در همه فدراسیون ها فراگیر است. فدراسیون ها تفاهم نامه ای را با وزارتخانه امضا می کنند و همه مسائل مالی مشخص است و هر سال هم بازرسان قانونی موضوع را پیگیری می کنند.

داورزنی درباره مجمع فدراسیون دوومیدانی و بدهی های مالیاتی فدراسیون های ورزشی گفت: وزارت ورزش تا به امروز حدود ۴ مرحله به فدراسیون ها پرداختی داشته است. در هفته آینده هم سعی می کنیم تفاهم نامه امسال را با همه فدراسیون ها امضاء می کنیم.

اگر در مجمع انتخابات شرکت کردم، از معاونت استعفا می دهم 

داورزنی درباره اینکه زمان انتخابات والیبال چه زمانی است و قصد شرکت در این انتخابات را دارد، عنوان کرد: ۹ شهریور تا ۲۳ همین ماه ثبت نام فدراسیون والیبال انجام و بعد هم انتخابات برگزار می شود. من هنوز برای شرکت در مجمع تصمیم نگرفته ام. قانون می گوید سرپرست فدراسیون اگر بخواهد ثبت نام کند باید استعفا بدهد. هیچ مسئولی هم در زمان انتخاب شدن نباید دوشغله باشد و باید از سمت خود استعفا بدهد. من   سعی می کنم در مجمع ثبت نام نکنم، اما اگر هم ثبت نام کردم، از معاونت استعفا می دهم.

او درباره نتایج تیم ملی والیبال در مسابقات انتخابی المپیک گفت: درباره نتایج تیم ملی والیبال باید بگویم پیش بینی های کارشناسان بالای ۷۰ درصد این بود که تیم ما شانس کمتری برای کسب سهمیه در این مرحله دارد. ما با چالش جدی میزبانی جام ملت ها در کشورمان مواجه هستیم. ۸ تیم برتر در مسابقات قاره ای شرکت می کنند. ما امیدوار به کسب سهمیه در سن پترزبورگ بودیم که با جوانان در این رقابت ها شرکت کنیم که میسر نشد. حالا کارمان سخت است و مجبوریم با تیم اصلی در مسابقات شرکت کنیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار