اکران فیلم بین المللی کودک و نوجوان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: ۱۰ فیلم برگزیده سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان اکران می شود.

نبی زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده ۱۰ فیلم از آثار این جشنواره از پنج شنبه سی و یکم مرداد لغایت دوشنبه چهارم شهریور ماه سالجاری در دو نوبت در سینما پارک قائن اکران می‌شود.

او افزود: معرفی آثار برتر سینمای کودک و نوجوان در عرصه ملی و بین‌المللی، زمینه‌سازی برای تبادل اندیشه و تعامل دست‌اندرکاران سینمای کودک و نوجوان، صاحب‌نظران و همه ارکان زنجیره تولید، عرضه و ترویج صنایع فرهنگی و تلاش برای ارتقای کیفی و گسترش ضریب نفوذ سینمای کودک و نوجوان از طریق شناسایی ظرفیت‌ها و بازیابی سرمایه‌های انسانی و فرهنگی از اهداف برگزاری این دوره از جشنواره است.

نبی زاده بیان کرد: داستان‌های باغ جادویی آنتون کرینگز، جزیره گنج، جوانمردان، اینجا خانه من است، غرغرو وارد می‌شود، تورنادو، منطقه پرواز ممنوع، بیست و سه نفر، قطار آن شب و پویانمایی بنیامین فیلم‌های قابل اکران در جشنواره است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: امسال در اکران همزمانی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودک و نوجوان بخشی از داوری به عهده دانش آموزان استان نهاده شده است.

او با اشاره به اینکه امسال بخشی از جوایز جشنواره یادشده مربوط به داوری‌هایی است که در استان‌ها انجام می‌شود عنوان کرد: بر همین اساس تیم داوری متشکل از ١٥ دانش‌آموز دختر و پسر ٩ تا ١٥ سال توسط آموزش و پرورش استان انتخاب می‌شوند و دوره کارگاهی دو روزه را در انجمن سینمای جوانان می‌گذرانند.

نبی زاده تصریح کرد: نتیجه داوری دانش آموزان منتخب به مرکز اصلی جشنواره در اصفهان ارسال خواهد شد که در نهایت با جمع‌بندی داوری‌های سراسر استان‌ها، به فیلم‌های برگزیده جایزه اهدا می‌شود.

انتهای پیام / ط ا

برگزاری دوره کارگاهی دو روزه  در انجمن سینمای جوانان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.