خروج دستیار صوتی مایکروسافت از تنظیم‌کننده دمای هوشمند خانه

تنظیم کننده‌های هوشمند دمای ساختمان‌های مسکونی مایکروسافت، دیگر به دستیار صوتی این شرکت مجهز نیستند.

خروج دستیار صوتی مایکروسافت از تنظیم کننده دمای هوشمند خانهبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مایکروسافت اعلام کرد از این پس تنظیم‌کننده یا ترموستات‌های هوشمند این شرکت که با همکاری شرکت جانسون ساخته شده است دیگر با دستیار صوتی این شرکت یا کورتانا هماهنگ نیست. در واقع کورتانا به طور کلی در این ترموستات‌های هوشمند غیرفعال شد.


بیشتر بخوانید: اضافه شدن ویژگی‌ کوچک اما مهم به دستیار صوتی گوگل


شرکت جانسون طی اطلاعیه رسمی به کاربران خود اعلام کرد کاربران دستگاه هوشمند تنظیم کننده دمای این شرکت از این پس به دستیار صوتی مایکروسافت(کورتانا) دسترسی ندارند ولی به جای آن می‌توانند از دستیار صوتی آمازون(الکسا) و یا دستیار صوتی گوگل استفاده کنند. مایکروسافت علت خروج دستیار صوتی خود از این تنظیم‌کننده دما را اعلام نکرده است ولی به نظر می‌رسد دم رضایت از هزینه ارائه این سرویس علت اصلی این خروج کورتانا است. 

خروج دستیار صوتی مایکروسافت از تنظیم کننده دمای هوشمند خانه

خروج کورتانا از تنظیم کننده دمای خانه‌های هوشمند

مدیرعامل مایکروسافت در اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد: «این شرکت قصد دارد رویکرد متفاوت‌تر از گذشته را در زمینه‌های به کارگیری دستیار صوتی خود اتخاذ کند.» بی‌تردید خروج کورتانا از ترموستات‌های جانسون نیز در ادامه همین تصمیم مدیران مایکروسافت است. مایکروسافت به لطف فناوری هوش مصنوعی در سال‌های اخیر با سرعت بسیار خوبی دستیار صوتی خود را ارتقاء داده و توانایی‌های زیادی را به آن اضافه کرده است .

امروزه دستیارهای صوتی نقش بسیار پررنگی را در مجموعه فعالیت‌های دستگاه‌های هوشمند ایفا می‌کنند و بسیار از فرایند‌های رایانه‌ای را با سرعت و سهولت بیشتری نسبت به گذشته انجام می‌دهند. کاربران تنها از طریق ارتباط صوتی با دستیار هوشمند در دستگاه‌هایی مانند تلفن همراه، تبلت و امثالهم بسیار از فعالیت‌های روزمره خود را انجام می‌دهند. 

خروج دستیار صوتی مایکروسافت از تنظیم کننده دمای هوشمند خانه

استفاده شبانه روزی میلیون‌ها نفر از دستیارهای صوتی شرکت‌های مختلف سبب شده است، غول‌های فناوری مانند گوگل، مایکروسافت، آمازون و سامسونگ رقابت بسیار شدیدی با یکدیگر برای جذب هرچه بیشتر کاربران داشته باشند. 

انتهای پیام/

مایکروسافت کورتانا را از تنظیم کننده هوشمند خانه خارج کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.