اعلام حالت فوق‌العاده در بمبئی در آستانه جشن‌های روز استقلال هند

پلیس بمبئی پس از دریافت هشدار از سوی گارد ساحلی هند مبنی بر احتمال وقوع حمله تروریستی از طرف دریا، در این شهر حالت فوق‌العاده اعلام کرد.

اعلام حالت فوق‌العاده در بمبئی در آستانه جشن‌های روز استقلال هندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، به دنبال دریافت اطلاعاتی مبنی بر احتمال وقوع حمله تروریستی از طرف دریا به بمبئی در آستانه هفتاد و دومین جشن‌های «روز استقلال هند» در ۱۵ اوت (فردا)، پلیس در این شهر تدابیر امنیتی را تقویت کرده است.

پلیس بمبئی، شهری واقع در غرب هند، به تمامی ایستگاه‌های پلیس ساحلی دستور داده است نیرو‌های مسلحی را برای گشت شبانه مستقر، مناطق حساس را شناسایی و در ۷۰ نقطه از توقف خودرو‌ها جلوگیری کنند و همچنین بازرسی جوی‌های آب و سطل‌های زباله را به طور مداوم انجام دهند.

فرماندهی منطقه‌ای گارد ساحلی هند به پلیس بمبئی در سواحل شرقی و غربی این شهر هشدار داده مانور امنیتی را تشدید و منطقه را به منظور مقابله با هر گونه تحرک مشکوک پیش از و همچنین در طول جشن‌های روز استقلال آماده کند.

بنا به نوشته روزنامه «اکسپرس» هند، این هشدار به دنبال «دریافت اطلاعات جدی» درباره احمال وقوع حمله تروریستی از سوی دریا اعلام شده است. سواحل شرقی و غربی بمبئی به طور معمول پیش از جشن‌های استقلال تحت شرایط امنیتی قرار می‌گیرند. یک مقام گارد ساحلی هند در گفتگو با این روزنامه گفت تهدید حمله تروریستی به دلیل افزایش تنش میان دهلی‌نو و اسلام‌آباد بر سر وضعیت کشمیر است.

روزنامه اکسپرس نوشت در بمبئی گشت‌زنی‌ها در سواحل، اسکله‌ها و مناطق ماهیگیری افزایش یافته و به جامعه ماهیگیری بمبئی دستور داده شده است هرگونه فعالیت مشکوک در ساحل را گزارش کند.

امنیت خط ساحلی هند از زمان حمله تروریستی در ۲۶ نوامبر ۲۰۰۸ در اولویت قرار گرفته است. در آن روز، ۱۰ تروریست پاکستانی از طریق دریا وارد بمبئی شدند و جان ۱۶۶ نفر را گرفتند و بیش از ۳۰۰ نفر زخمی برجای گذاشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار