حریرچی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

درمان‌های سرپایی بر بستری در بیمارستان‌ها اولویت دارد

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت پیشگیری گفت: علاوه بر این موضوع درمان سرپایی بر بستری در بیمارستان ارجحیت دارد.

پیشگیری و بهداشت اولویت اصلی وزارت بهداشت / توسعه تخت‌های بیمارستانی به دلیل گستردگی جغرافیایی کشور / اولویت درمان سرپایی بر بستریایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: سیاست اصلی وزارت بهداشت توسعه همه جانبه پیشگیری و بهداشت در خانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت سراسر کشور است زیرا این موضوع از بروز بیماری‌های غیر واگیر در بین مردم جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: وزیر بهداشت توجه ویژه‌ای به موضوع پیشگیری و ارتقای سطح بهداشت مردم کشورمان دارد و در این زمینه بخشنامه‌هایی را به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرده است.

انجام مراقبت های درمانی در منزل سبب کاهش هزینه های حوزه سلامت

معاون کل وزارت بهداشت تاکید کرد: یکی دیگر از سیاست‌های مهم وزارت بهداشت توسعه درمان سرپایی در بیمارستان‌های سراسر کشور در برابر درمان بستری مردم در مراکز درمانی است و این مسئله باعث کاهش هزینه‌های تحمیلی بر حوزه بهداشت و درمان کشور می‌شود.

حریرچی بیان کرد: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت این است که تا حد امکان مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌ها برای بستری با رعایت کیفیت و استانداردهای لازم به خانه‌های خودشان منتقل شوند، بدون اینکه مشکلی برای مردم پیش بیاید.


بیشتر بخوانید: به ازای هر هزار ایرانی چند تخت بیمارستانی وجود دارد؟


وی گفت: سیاست‌های اصلی وزارت بهداشت در تمام حوزه‌های درمان دنبال می‌شود اما با توجه به گستردگی کشور و محدوده‌ جغرافیایی به تعداد تخت‌های بیمارستانی جدید نیاز دارد که بر اساس سیاست‌های جدید توسعه پیدا می‌کند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.