پروژه منحوس ورزشی این بار در البرز باز می‌شود/ سیه روزی فوتبال با سیاه کاری سیاسی!

پروژه انتقال تیم فوتبال سایپا به یکی از شهرستان‌های تابعه تهران و یا استان البرز کلید خورده است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در آستانه آغاز نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، بار دیگر یک پروژه قدیمی و شکست خورده در فوتبال ایران کلید خورده و آن هم پروژه انتقال یک تیم مدعی پایتخت به شهرستان است.

این بار قرار است سریال نخ نما شده‌ای تکرار شود که چهار سال پیش تمام اهالی فوتبال ایران شاهد سکانس پایانی اش بودند. بار دیگر مدیران و مسئولان یک شهر نه از طریق ورزشی بلکه با فشار‌ غیر ورزشی‌ها قصد انتقال یک تیم به آن شهر را دارند. بدون درنظر گرفتن اینکه این پرونده پیش از این با شکست همراه شده و برای فوتبال سودمند نبوده است.

باشگاه سایپا تهران که پیش از این با تصمیمی عجیب و با امید استفاده از ظرفیت‌های شهر کرج و استان البرز برای جذب هوادار، بازی هایش را در این شهر برگزار می‌کرد، اما پس از حدود یک دهه اجاره نشینی در البرز، ابتدای لیگ پانزدهم به تهران بازگشت، این روز‌ها بار دیگر با تحرکاتی خارج از حوزه فوتبال در آستانه حضور در کرج قرار گرفته است.

پروژه منحوس ورزشی این بار در البرز باز می‌شود/ سیه روزی فوتبال با سیاه کاری سیاسی!

تلاش نمایندگان کرج در مجلس شورای اسلامی و مدیران ورزش البرز برای بازگشایی پرونده‌ای منسوخ به عجیب‌ترین شکل ممکن آغاز شده و این بار یکی از نمایندگان پر نفوذ مجلس با برگزاری جلسات مداوم و مذاکره با مدیران شرکت سایپا و وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت) قصد دارد بار دیگر این باشگاه را در مسیر تیم‌هایی مانند صبا، راه آهن و پاس قرار بدهد که با انتقال به شهر‌هایی مانند قم، شهرری و همدان روند تبدیل شدن شان از باشگاهی ریشه دار در پایتخت به یک تیم منحل شده آغاز شد.

برخی افراد برای موفقیت و کسب محبوبیت در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی قصد دارند باز هم قربانی بگیرند تا بتوانند چند صباحی برای خود آوازه‌ای در شهر بخرند، برچسب محبوبیت روی پیشانیشان بخورد و سرنوشت این اتفاق هم برایشان مهم نیست.

شاید اگر مدیران ۲ باشگاه سایپا و پیکان برخلاف مسئولان‌ صبا و پاس آینده نگر نبودند، امروز از این تیم‌ها تنها خاطره‌ای به یادگار مانده بود.

این حرکت مدیران البرزنشین ما را یاد ضرب المثل معروف "دو بار از یک سوراخ گزیده نمی‌شود" می‌اندازد. آیا افرادی که از سرنوشت نافرجام انتقال‌های غیرفوتبالی به شهر‌های مختلف به ویژه حضور سایپا در کرج، آگاهی کامل دارند باز هم می‌خواهند از همان سوراخ گزیده شوند؟

باید از این مدیران پرسید فعالیت‌های قبلی سایپا در استان البرز چه عایدی‌ داشته است که باز هم می‌خواهند این پروژه را تکرار کنند؟ آیا آن‌ها یادشان می‌آید به جز بازی‌هایی کمتر از انگشتان یک دست، در طول حدود یک دهه، فوتبالدوستان کرجی ورزشگاه انقلاب این شهر را برای بازی‌های خانگی سایپا پر کرده باشند؟ آیا بهتر نیست آن‌ها جای لابی بازی و گرفتن وقت خود برای تکرار یک تصمیم اشتباه، وقت و هزینه خود را برای تیم‌های بومی گل ریحان البرز و شهدای رزکان که در لیگ دسته یک و دو نیاز به حمایت مسئولان شهری و استانی دارند صرف کنند؟

پروژه منحوس ورزشی این بار در البرز باز می‌شود/ سیه روزی فوتبال با سیاه کاری سیاسی!

فدراسیون فوتبال بار‌ها مخالفت صریح خود را با انتقال امتیاز یک تیم لیگ برتری به استان دیگر اعلام کرده و آن را به صورت قانون درآورده است. با این وجود مدیران البرز جای اینکه از معدود فرصت‌های برگزاری جلسات شان با مسئولان فدراسیون، بحث‌های اصولی‌ مانند تقویت زیرساخت ها، لزوم حمایت از استعداد‌ها و... را مطرح کنند، بیشتر به فکر گرفتن امتیاز یک تیم لیگ برتری هستند.

سایپا در سال‌های اخیر یکی از کانون‌های پرورش استعداد‌های فوتبال ایران بوده است و از بازیکنانی که در تیم‌های پایه این باشگاه رشد کرده اند در حال حاضر نفراتی مانند کریم انصاری فرد، مسعود شجاعی، مهدی ترابی، علی قلی زاده، کاوه رضایی، رضا جعفری، ابوالفضل جلالی، امید دره، محمد سلطانی مهر، امیرحسین حسین زاده، طا‌ها شریعتی، اللهیار صیادمنش عضو تیم ملی بزرگسالان و امید هستند. در این وضعیت چه تضمینی وجود دارد این استعدادیابی از سوی مسئولان استان البرز که بار‌ها به دلیل مشکلات پشت تیم‌های بومی این استان را خالی کرده اند ادامه یابد؟

بی شک بدون هوادار بودن تیم سایپا در تهران بهتر از این است که نارنجی پوشان پایتخت بدون هیچگونه مقبولیتی بین مردم استان البرز و تنها با هدف‌های انتخاباتی برخی افراد خاص به این شهر بازگردند و هزینه‌ای که باید صرف خود تیم سایپا و بازیکنانش شود، در راه جذب تماشاگر از راه ترفند‌های تبلیغاتی به کار گرفته شود.

اینگونه انتقال‌های غیرورزشی، مصداق بارز دخالت سیاست در فوتبال است که در نهایت نه تنها هیچ سودی به یک تیم فوتبال و مردم یک شهر نمی‌رساند، بلکه تنها سبب دلخوشی عاملان آن و رسیدن به اهداف خاص شان خواهد شد.

رضا گل محمدی، مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره بحث انتقال تیم فوتبال سایپا به استان البرز گفت: من تنها شنیده ام برای این انتقال جلساتی بین مسئولان استان البرز، شرکت و باشگاه سایپا انجام شده و طرفین تا حدی به توافق هم رسیده اند، اما تاکنون هیچ نامه‌ای برای اداره کل صادر نشده و تا زمانیکه این اتفاق رخ ندهد نمی‌توانم درباره اش صحبت خاصی کنم.

پروژه منحوس ورزشی این بار در البرز باز می‌شود/ سیه روزی فوتبال با سیاه کاری سیاسی!

او افزود: سایپا برای فصل جاری ورزشگاه دستگردی تهران را اجاره کرده، اما من شنیده ام مسئولان اسلامشهر هم قصد دارند از ظرفیت‌های این باشگاه استفاده کرده و در صورت امکان بازی‌های سایپا را در این شهر میزبانی کنند. در این مورد بحث خروج باشگاه سایپا از استان تهران به وجود نمی‌آید.

گل محمدی تصریح کرد: با توجه به تجربه ناموفقی که در زمینه انتقال تیم‌های تهرانی به سایر نقاط کشور وجود دارد، با این انتقال موافق نیستم، اما بدون تماشاگر بودن سایپا و پیکان در تهران هم خودش یک مشکل است.

مدیرکل ورزش و جوانان تهران گفت: اگر درخواستی برای انتقال سایپا به کرج وجود داشته باشد آن را در کمیسیون ماده پنج بررسی خواهیم کرد. قطعا ما اجازه نمی‌دهیم این انتقال به شکل سیاسی انجام شود، اما مطرح شدن آن در قالب ورزشی را بررسی خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید:

شریعتی: ۱۰۰ درصد به بردن پرسپولیس فکر می‌کردیم/ تاخیر در شروع لیگ برتر به ضرر سایپا است

پرسپولیس صفر - سایپا ۲ / شکست سرخپوشان در شب رونمایی از پرسپولیسِ کالدرون/ نارنجی پوشان به فینال صعود کردند + فیلم و حاشیه‌ها

صادقی: سایپا ورزشگاه دستگردی را برای لیگ برتر نوزدهم اجاره کرده است


انتهای پیام/

سایپا در مسیر بازگشت به کرج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار