معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد:

رسانه‌ها امیدآفرین باشند/ بیشتر از اروپایی‌ها خبرگزاری داریم

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اکنون که کشور با جنگ اقتصادی رو به رو ست، رسانه‌ها باید تلاش کنند امید را به جامعه منتقل کنند.

رسانه‌ها امیدآفرین باشند/ بیشتر از اروپایی‌ها خبرگزاری داریمبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد خدادی عصر امروز در مراسم روز خبرنگار در بوشهر گفت: کار خبرنگاری سرشار از عشق و انتخاب هاست و خبرنگاران با بیان مشکلات و دردها، به بقای انسانیت کمک می‌کنند.

او کمی گرایی را یکی از مشکلات حوزه رسانه‌ای کشور عنوان کرد و افزود: ما بیشتر از اروپایی‌ها خبرگزاری داریم.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: رسانه‌ها باید از نگاه سطحی به مشکلات عبور کنند و به عمق مسائل بپردازند.

خدادادی بیان کرد: مردم کارفرمای خبرگزاری‌ها هستند و باید متناسب با خواسته مردم خبر تولید شود و رسانه‌ها به مشکلات، از نگاه مردم بپردازند.

او با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید امنیت شغلی داشته باشند، به موضوع بیمه خبرنگاران پرداخت و گفت: به همت صندوق حمایت از خبرنگاران امسال سه هزار خبرنگار بیمه شده‌اند.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: رسانه‌ها باید به جایگاهی برسند که نیازمند آگهی نباشند.

خبرنگار رانت خوار نداریم

خدادادی گفت: به جرات می‌گویم خبرنگار فاسد و رانت خوار و خبرگزاری فاسد در کشور نداریم.

او با اشاره به مشکل کاغذ در کشور افزود: امروز مشکلی برای کاغذ نداریم و اکنون با ارز نیمایی وارد می‌شود.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: ۴۰ میلیون دلار برای واردات کاغذ در نظر گرفته شده است و تا کنون چهار هزار تن کاغذ توزیع شده و برای واردات ۱۵ هزار تن دیگر هم تامین منابع شده است.

خدادادی ادامه داد: اکنون قیمت کاغذ ۱۱ هزار تومان است و تلاطم‌های قیمتی چند ماه گذشته کاهش یافته است.

او تاکید کرد: رسانه ها نباید فقط به دنبال اعلام معضل باشند بلکه باید به فکر حل کردن آن‌ها باشند.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: رسانه‌ها باید نقد را از وظایف خود بدانند البته نه هر نقدی بلکه نقد سازنده و مصلحانه.

خدادادی گفت: در شرایط فعلی که کشور در جنگ اقتصادی قرار دارد، رسانه‌ها باید در خط مقدم آفرینی باشند.

او افزود: رسانه‌ها در اطلاع رسانی در خصوص حوادث چند وقت اخیر نقش مهمی داشته‌اند و هنگام وقوع سیل که در تعطیلات رخ داد، رسانه‌ها با مجاهدت هایشان مردم را از نگرانی در آوردند و نقش مهمی در آرامش روانی کشور داشتند.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به قدمت چاپ روزنامه در بوشهر پرداخت و گفت: همان طور که روزنامه طلوع بوشهر یکی از نخستین روزنامه‌های کشور بوده، اکنون هم باید طلوع جریان جدید رسانه‌ای در بوشهر رخ دهد.

خدادادی از ایجاد موزه مطبوعات در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: پس از رایزنی‌های فراوان مقامات استانی قرار شده موزه مطبوعات در این استان ایجاد شود.

رسانه در خط مقدم مبارزه با تحریم‌هاست

استاندار بوشهر هم گفت: رسانه‌ها خط مقدم مبارزه با تحریم ها هستند و در حالی که دشمنان با همه امکانات درحال مایوس کردن مردم هستند، رسانه‌های کشورمان توانسته‌اند جنگ رسانه‌ای دشمنان را خنثی کنند.

عبدالکریم گراوند افزود: در حوزه مقابله با تحریم‌های بیگانگان، استان بوشهر به عنوان یک استان مرزی نقش مهم‌تری دارد و رسانه‌های این استان هم در این زمینه نقش مهمی ایفا می‌کنند.

او یکی از شاخص‌ها در حوزه ارزیابی دستگاه‌های مختلف را تعامل با رسانه‌ها دانست و بیان کرد: اگر رسانه‌ها نتوانند عملکرد مناسبی داشته باشند با آن‌ها برخورد خواهد شد.

استاندار بوشهر با اشاره به جلوگیری از تبعیض در خصوص واگذاری تبلیغات به مطبوعات استان تاکید کرد: نقد‌های سازنده را با روی باز قبول می‌کنیم.

وی همچنین از رسانه‌ها خواست با توجه به جنگ اقتصادی دشمنان راهکار‌های مناسبی در پوشش خبر‌ها اتخاذ کنند.

خبرنگاران استان بوشهر هم در این مراسم از مشکلاتشان گفتند؛ ازگرانی کاغذ و مشکلات مالی رسانه‌ها تا همکاری نکردن مسئولان.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.