اولین دوره مسابقات تدوین و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر فضای مجازی برگزار شد

اولین دوره مسابقات تدوین و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر فضای مجازی عصر چهارشنبه ۲۳ مرداد در مرکز همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار شد.

اولین دوره مسابقات تدوین و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر فضای مجازی برگزار شدبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اولین دوره مسابقات تدوین و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر فضای مجازی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید رمضان علی موسوی مقدم قائم مقام سازمان صدا و سیما، سید احسان قاضی‌زاده‌هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، سیدصادق امامیان معاون رئیس سازمان صداوسیما و رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر عصر چهارشنبه ۲۳ مرداد در مرکز همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار شد.

موسوی مقدم قائم مقام سازمان صدا و سیما گفت:از وقتی که فشردگی زمان و مکان رخ داد پیچیدگی‌های عجیب و غریبی در دنیای مجازی افتاده است. این پیچیدگی با سرعت قابل توصیفی در حال پیشرفت است.

وی ادامه داد: در قرن ۲۱ این اتفاق منحصر به فرد با سرعت پیش می‌رود. بین جامعه شناسان و انسان شناسان یک بحثی وجود دارد که انسان به این مقدار اطلاعات فضای مجازی نیاز دارد.

موسوی مقدم بیان کرد:در یک بازده کوتاه حجم اطلاعاتی که منتقل می‌شود بسیار زیاد است. شاید از این جهت یک نقد جدی وارد می‌کنند که نوعی سردرگمی را در انسان‌ها شاهد هستیم.

وی گفت: یکی از اندیشمندان بررسی انجام داده بود که میزان تاثیر گذاری فضای مجازی با انبوهی از اطلاعات را در ساعات مختلف منتقل می‌کند بسیار کاهش پیدا کرده است. چراکه مدام انسان می‌بیند و عبور می‌کند. این موضوع در آینده تبعات منفی را به وجود می‌آورد.

موسوی مقدم بیان کرد: فضای مجازی و سایبری با این سرعتی که پیش می‌رود، تمامی شئونات زندگی را در برمی گیرد.

قائم مقام سازمان صدا و سیما اظهار کرد:شما باید نسبت به برخی از موضوعات تجدید نظر کنید این فضایی که در بستر‌های مختلف به وجود آمده است انسان می‌بیند که گام‌های بلندی برداشته می‌شود و به سمت و سوی بسیاری از موضوعاتی پیش می‌رود که در یک مقطعی اصلا امکان تصور دستیابی به آن نبود.

وی افزود:صوت و تصویر بخشی از فضای مجازی است. به هر حال تکنولوژی جدید به سرعت پیش می‌رود ودر دنیا هم این سرعت به نوعی باعث سردرگمی شده است و در حال حاضر یک هرج و مرج به وجود آمده که بخشی از آن به همین میزان که پیشرفت کرده؛ تنظیم مقررات، نحوه استفاده در ابعاد مختلف نداشته است البته بخشی از آن طبیعی است که با این سرعت نیارمند قوانین و مقررات جدید هستید.

موسوی مقدم خاطر نشان کرد: در کشور ما سازمان تنظیم و مقررات ایجاد شد که ابعاد مختلف فضای مجازی را بررسی کند. اما با توجه به سرعت بالای این فضا انسان خیلی با مطالعه و تامل بیشتر نسبت به تنظیم و مقررات کشور اقدام کند، چون همه ابعاد درآن وجوددارد خلاصه و چکیده مجموعه قوانین در حوزه اقتصادی، اخلاقی، سیاسی را در اینجا مشاهده می‌کنید.

وی بیان کرد:خوشبختانه سازمان تنظیم ومقررات سازمان صدا و سیما کار‌های علمی و دقیقی انجام می‌دهدو همچنان مطالعه و بررسی می‌کند حتی یک نمونه آن برگزاری این مسابقه است.

قاضی زاده هاشمی گفت:برگزاری این مسابقه اقدام خلاقانه است، دوسال گذشته در مجلس شورای اسلامی چندین طرح و پیشنهاد برای حوزه فضای مجازی شده است. متاسفانه طرح‌های ارائه شده از پختگی وجامعیت لازم برخوردار نبود.

وی ادامه داد: اینکه تکنولوژی‌های نوین ارتباطی ما را در ۲۰ سال آینده به کجا می‌رساند وتئوری‌هایی که ما در حوزه فضای مجازی داریم و فضایی که در دنیا وجود دارد درآینده به صورت جدی به ما نزدیک می‌شود و ممکن است در حوزه تکنولوژی‌های نوین ارتباطی عقب بمانیم. این موارد به این معنی نیست که ما فقط قانون و سیاست‌های حوزه مجازی در دستور کار قرار دهیم بلکه می‌توانیم فضای شفافیت را داشته باشیم.

قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: ما در این زمینه نیازمند قوانین مدرن و پویاهستیم، البته همه این موارد نیاز به قانون گذاری ندارند، چراکه ممکن است در برخی از موضوعات عمومی نیازمند قانون گذاری باشیم و در بعضی از حوزه‌ها این اختیارات را به کمیته، شوراها، دستگاه‌ها بدهیم.

در پایان از برگزیدگان تقدیر شد.

انتهای پیام/

تاثیر گذاری فضای مجازی با انبوهی از اطلاعات کاهش پیدا کرده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار