بسته اخبار حوادث امروز ۲۴ مرداد ماه ۹۸؛

دستگیری عامل انتشار تصاویر مدلینگ و خصوصی در اینستاگرام/دستگیر باند سارقان حرفه‌ای منزل

مهم‌ترین حوادث امروز ۲۴ مرداد ماه ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه (۲۴ مرداد ماه ۹۸) استان گیلان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری عامل انتشار تصاویر مدلینگ و خصوصی شهروندان در شبکه اجتماعی اینستاگرام

سرهنگ ایرج پورمستمند سرپرست پلیس فتا گیلان، گفت: در پی رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا استان، مشخص شد فردی در شبکه‌های اجتماعی اقدام به ایجاد صفحات مدلینگ و به انتشار تصاویر خصوصی شهروندان و تصاویری با پوشش‌های نامناسب می‌کند، پیگیری موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
 
این مقام انتظامی افزود: با پی‌جویی‌های فنی و پلیسی، عامل ایجاد صفحات مدلینگ در شبکه اجتماعی اینستاگرام که مردی ۲۶ ساله اهل و ساکن رشت بود، شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد.
 
او تصریح کرد: با توجه به ادله دیجیتال کشف‌شده، متهم به صراحت به بزه انتسابی خود و اینکه با سوءاستفاده از تصاویر خصوصی شهروندان اقدام به ایجاد صفحات مدلینگ در شبکه اجتماعی اینستاگرام می‌کرد اعتراف کرد.
 
سرهنگ پورمستمند با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت معرفی شد، تصریح کرد: هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی صوت، تصویر، فیلم خصوصی یا خانوادگی و یا اسرار دیگری را بدون رضایت فرد جز در موارد قانونی منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد به نحوی که منجر به ضرر یا موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از ۹۰ روز تا ۲ سال یا جزای نقدی از ۵ میلیون ریال تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.
 
سرپرست پلیس فتا استان گیلان از شهروندان خواست، در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

دستگیر باند سارقان حرفه‌ای منزل با ۳۵ فقره سرقت در رشت

سرهنگ رحیم شعبانی رییس پلیس آگاهی گیلان گفت: در پی وقوع سرقت‌های حرفه‌ای منازل در تیرماه سال جاری در شهرستان رشت و شهر‌های مختلف گیلان، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان گیلان قرار گرفت.
 
این مقام انتظامی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با تلاش شبانه روزی و اقدامات پیچیده اطلاعاتی و پلیسی احدی از سارقان را شناسائی کردند.
 
او تصریح کرد: ماموران با استفاده از شگرد‌های پلیسی از حضور سارق شناسایی شده در استان گیلان مطلع شده و وی را در حالی که به همراه همدستانش پس از ارتکاب چند فقره سرقت در شهر رشت با خودروی پژو ۲۰۶ به سمت شهرستان بندرانزلی در حال حرکت بود را تحت تعقیب قرار داده و به آن‌ها دستور توقف دادند.
 
سرهنگ شعبانی ادامه داد: متهمان بدون توجه به ایست پلیس اقدام به فرار کردند که با تیراندازی پلیس به سمت خودروی سارقان و پنچر شدن لاستیک خودروی آن‌ها به ناچار متوقف و در این راستا ۳ نفر دستگیر شدند.
شعبانی تصریح کرد: در بازرسی از محل اختفاء متهمان و همچنین خودروی آن‌ها مقادیر زیادی طلاجات، پول نقد مسروقه و ابزار و آلات جرم کشف شد.
 
وی با اشاره به اینکه سارقان در بررسی فنی پلیس به ۳۵ فقره سرقت منزل در رشت و شهر‌های دیگر استان گیلان اعتراف کردند، بیان داشت: متهمان دستگیر شده اهل و ساکن یکی از استان‌های مرکزی کشور بودند که پس از ارتکاب سرقت دوباره به محل سکونت خود مراجعت می‌کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان اینکه متهمان ۲۶، ۲۷ و ۲۹ ساله دارای سوابق متعدد سرقت هستند از شهروندان خواست، در صورت مشاهده افراد مشکوک و پرسه‌زن در کوچه‌های خلوت و جلوی مغازه‌ها بلافاصله مراتب را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
 
انتهای پیام/آ

بسته حوادث امروز گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.