تقویت احتمال پیوستن «محقق» به تیم انتخاباتی «عبدالله»

محمد محقق، عضو تیم انتخاباتی بحران زده حنیف اتمر با عبدالله عبدالله، نامزد انتخابات ریاست جمهوری دیدار و گفتگو کرد.

تقویت احتمال پیوستن «محقق» به تیم انتخاباتی «عبدالله»به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد محقق، عضو تیم انتخاباتی بحران زده حنیف اتمر شب گذشته با عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت افغانستان و یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دیدار و گفتگو کرد.

محقق با انتشار خبر و تصاویر دیدار خود با عبدالله عبدالله در صفحه فیسبوک خود گفته است که دیداری عیدانه با عبدالله داشته اما جزئیات بیشتری در این مورد ارائه نکرده است.

با این حال برخی منابع تاکید کرده اند که طرفین در مورد انتخابات پیش رو و پروسه صلح بحث و رایزنی کرده اند.

این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که تیم انتخاباتی «صلح و اعتدال» به رهبری حنیف اتمر دچار اختلاف شده و تقریبا از هم پاشیده است.

محقق، عضو این تیم انتخاباتی برای نخستین بار در گفتگو با طلوع نیوز تصریح کرده است: «این یک واقعیت است که بگومگوهایی در مساله پست نخست وزیری داشتیم که در این رابطه توافقی میان دو جانب صورت نگرفت لذا خسارت این کار به کل تیم ما رسید و دسته انتخاباتی ما را دچار توقف کرد.»

وی افزوده است که احتمال پیوستن اعضای تیم انتخاباتی صلح و اعتدال به دیگر دسته ها وجود دارد و برخی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری برای پیوستن او، عطا محمد نور و محمد یونس قانونی علاقمندی نشان داده اند.

پیش از این برخی گزارشات حاکی از مذاکره عبدالله با اعضای تیم صلح و اعتدال از جمله محقق، عطا محمد نور و یونس قانونی برای پیوستن شان به تیم انتخاباتی صلح و همگرایی است.

جنرال دوستم، حامی عبدالله در انتخابات ریاست جمهوری نیز در پیام خود به مناسبت عید قربان با تایید ضمنی این گزارش گفته بود: با اعضای جبهه مقاومت از جمله محقق، احمد ولی مسعود، عبدالله و نور یک تیم قدرتمند ایجاد می‌کنیم.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قرار است در تاریخ 6 میزان/ مهر سال جاری برگزار شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار