دست و پنجه نرم کردن۱۰۰ روستای گلستان با بی آبی/ مشارکت سپاه در آبرسانی به روستا‌ها

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گلستان گفت:در تابستان امسال حدود ۱۰۰ روستا با بی آبی دست و پنجه نرم می کنند و آبرسانی به آن‌ها با تانکر انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، بهزاد هرمزی مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گلستان ، با اشاره به آبرسانی سیار به روستا‌های فاقد آب اظهار داشت: ۷۷ روستای استان دسترسی به آب شرب بهداشتی و سالم ندارند که آبرسانی به این روستا‌ها با تانکر انجام می‌شود.

وی گفت: علاوه بر این روستا‌ها در تابستان سال گذشته ۱۷۰ روستای دیگر نیز درگیر تنش آبی بودند که باید با آبرسانی سیار آب مورد نیاز مردم را تأمین می‌کردیم. در تابستان امسال تعداد این روستا‌ها به ۱۰۰ روستا رسیده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان با بیان اینکه آبرسانی سیار فقط برای تأمین آب شرب روستاییان انجام می‌شود، افزود: روزانه ۱۰ تا ۱۵ لیتر به‌ازای هر فرد به این روستا‌ها آبرسانی می‌شود که جوابگوی نیاز شرب و بهداشتی آنان است. در سایر بخش‌ها مانند دام یا کشاورزی و ... دستگاه‌های دیگر باید اقدام به تأمین آب موردنیاز کنند.

وی با بیان اینکه ۲۳ تانکر کار آبرسانی به این روستا‌ها را انجام می‌دهند، گفت: هر تانکر روزانه سه سرویس آبرسانی به روستا‌ها را انجام می‌دهد. در روستا‌هایی که مسافت کوتاه‌تری دارند تعداد دفعات آبرسانی در هفته به دو تا سه بار هم می‌رسد.

هرمزی با اشاره به مشارکت سپاه و بسیج سازندگی برای آبرسانی به روستا‌های استان اظهار داشت: بسیج سازندگی سپاه در قالب قرارگاه پیشرفت و آبادانی در آبرسانی به روستا‌های فاقد آب و ایجاد مخازن کمک حالِ آب و فاضلاب روستایی است.

وی گفت: ایجاد مخزن آب در روستا‌های مهدی‌آباد علی‌آبادکتول یکی از این پروژه‌ها بوده و پروژه آبرسانی به روستای عباس‌آباد این شهرستان نیز از سوی بسیج سازندگی در حال انجام است.

انتهای پیام/پ
 

آبرسانی به مناطق محروم در گلستان

برچسب ها: آب ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.