تحریم یا تهدید، فرصتی برای شرکت‌های دانش بنیان؟

رئیس پارک علم و فناوری گیلان توجه به راهکار‌ها را از دیگر ویژگی‌های منشور گام دوم انقلاب عنوان کرد و گفت: تحریم یک تهدید است، اما فرصت خوبی را نیز برای شرکت‌های دانش بنیان ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی باستی رئیس پارک علم و فناوری گیلان در همایش نقش رسانه در گام دوم انقلاب در سالن اجتماعات پارک علم و فناوری گیلان گفت: ماموریت پارک علم و فناوری ایحاد کسب و کار‌هایی است که بر مبنای دانش و نوآوری است.

او با بیان اینکه دانش و نوآوری از طرقی می‌توانو موجب ایجاد کسب و کار می‌شود، گفت: امروز تفکرات کسب و کار با ایجاد کسب و کار‌های نوین تغییر پیدا کرده است.

رئیس پارک علم و فناوری با تاکید بر اینکه کسب و کار‌های نوین ارزش افزوده بیشتری دارد، افزود: نوعی دیگر از کسب و کار‌های نوین دانش بنیان است که ارزش افزوده فراوانی دارد، این ارزش افزوده که دانش ایجاد می‌کند می‌تواند موجب ایجاد کسب و کار شود.

باستی با اشاره به ویژگی‌های منشور گام دوم انقلاب تصریح کرد: جامعیت از ویژگی‌های این منشور است که ظرفیت وسیع نیروی انسانی را مورد تاکید قرار می‌دهد، در ایران نیمی از جمعیت جوان هستند که تحصیلات عالیه دارند و ما ملزم به استفاده از این نیرو‌ها هستیم.

او با اشاره به رویکرد کشور‌های استعماری نسبت به جوانان ایران گفت: جوان‌های کارآفرینی که شرکت‌های دانش بنیان راه‌اندازی کرده‌اند بسیار مورد توجه کشور‌های استعماری قرار گرفته‌اند و ما نیاز داریم از استعداد این جوانان استفاده کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان توجه به راهکار‌ها را از دیگر ویژگی‌های منشور گام دوم انقلاب عنوان کرد و افزود: تحریم یک تهدید است، اما فرصت خوبی نیز ایجاد کرده، چرا که شرکت‌های دانش بنیان مشغول در پارک علم و فناوری معتقدند اگر در این شرایط بتوانیم اقدامی کنیم موثر بوده‌ایمدر غیر این صورت نمی‌توانیم موقعیت‌زا باشیم.

انتهای پیام/آ

تحریم، فرصتی برای بروز استعداد‌های شرکت‌های دانش بنیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.