معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان :

سالانه ١٢٠٠ تن گوشت شترمرغ در استان سمنان تولید می‌شود

مصطفی شاه‌حسینی : سالانه ۱۲۰۰ تن گوشت شترمرغ در استان سمنان تولید می‌شود/ایجاد تشکل شترمرغداران در استان سمنان ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مصطفی شاه‌حسینی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: استان استان به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در مرکز کشور استانی امن و دارای پتانسیل‌های فراوان محیطی و اجتماعی برای رسیدن به اهداف بلندمدت توسعه است.

او با بیان اینکه سالانه یک هزار و ۲۰۰ تن گوشت شترمرغ در این استان تولید می‌شود افزود: ایجاد تشکل شترمرغداران در استان سمنان ضروری است.

او با بیان اینکه در استان سمنان بستر و زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در بخش شترمرغ را دارد اظهار داشت: اقلیم مناسب استان سمنان، دارا بودن تعداد روز‌های آفتابی در طول سال و هم‌جواری با استان تهران برای عرضه محصولات سبب شده تا علاقه‌مندان زیادی در بخش پرورش شترمرغ سرمایه‌گذاری کرده و همواره متقاضی در این بخش برای سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: تاکنون تعداد ۱۳ واحد پرورش شترمرغ با ظرفیت کل ۱۳ هزار و ۸۷ قطعه به بهره‌برداری رسیده که می‌تواند سالانه نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ تن گوشت و ۳۰ هزار قطعه جوجه شترمرغ تولید کند.

شاه‌حسینی ابراز داشت: همچنین ۳۱ واحد در حال ساخت‌وساز و تکمیل واحد‌های پرورش شترمرغ بوده که در سال ۹۸ تا ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد و ۱۷ نفر دیگر نیز مجوز‌های اولیه برای ایجاد واحد‌های پرورش شترمرغ را از سازمان جهاد کشاورزی اخذ کرده‌اند.

او خاطرنشان کرد: درمجموع در استان سمنان تاکنون ۶۱ واحد با ظرفیت ۵۵ هزار و ۴۴۳ قطعه شترمرغ وجود داشته که برخی در حال تولید بوده و برخی دیگر نیز در حال سرمایه‌گذاری است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه متأسفانه تاکنون تشکلی در این صنعت ایجاد نشده و کماکان افراد به‌طور انفرادی فعالیت می‌کنند افزود: با ایجاد تعاونی شترمرغداران استان زمینه ارتقا و هم‌افزایی و انسجام هر چه بیشتر برای توسعه و عرضه محصولات شترمرغ و همین‌طور ارتقاء توان اقتصادی افراد این صنف ایجاد می‌شود.

شاه‌حسینی تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش کارشناسان این معاونت و همکاری اداره کل تعاون روستایی استان سمنان زمینه‌های اولیه ایجاد این تشکل انجام‌شده و در آینده نزدیک شاهد ایجاد تعاونی شترمرغداران در استان سمنان خواهیم بود.

انتهای پیام / م

ایجاد تعاونی شترمرغداران استان زمینه ساز ارتقا و هم‌افزایی برای توسعه و عرضه محصولات شترمرغ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.