تصویب منطقه ویژه اقتصادی مبارکه در مجلس شورای اسلامی

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه ویژه اقتصادی مبارکه در کمیسیون اقتصادی و صحن مجلس تصویب‌شده است ولی شورای نگهبان ایراداتی به این طرح وارد کرده است که مشکل به‌زودی حل می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،زهرا سعیدی مبارکه نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: وظیفه یک نماینده قانون‌گذاری و نظارت است و نظارت بر اجرای امور از وظایفی است که نمایندگان باید در اولویت قرار دهند و در این جنگ اقتصادی نمی‌شود عملکرد‌های دوره‌های مختلف را مقایسه کرد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون بومی پذیری، گفت: قانون بومی پذیری با اولویت محل سکونت نزدیک‌تر تصویب شد و این قانون توانست بیشترین آمار جذب نیرو‌های بومی را در فولاد مبارکه و شرکت‌های اطراف را داشته باشد.

سعیدی با اشاره به تصویب طرح اصلاح قانون منبع به‌کارگیری بازنشستگان، افزود: با همکاری ۱۱۸ نفر از همکاران توانستیم طرح اصلاح قانون منبع به‌کارگیری بازنشستگان را تصویب کنیم که این قانون موجب شد ۸ هزار مدیر ارشد بازنشسته جای خود را به نیرو‌های جوان بدهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص آخرین وضعیت مالیات بر خانه‌های خالی عنوان کرد: طرح مالیات بر عایدی مسکن که به معنی مالیات بر خانه‌های اضافه است، در ۱۷۰ کشور دنیا در حال اجرا است و اکنون این طرح در کمسیون اقتصادی تصویب‌شده و به‌زودی به نتیجه خواهد رسید.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در سه سال اخیر ۴ ردیف بودجه ملی برای شهرستان مبارکه در نظر گرفته شد، خاطرنشان کرد: جاده مبارکه-بروجن با ردیف بودجه ۴۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شد، ولی مدیریت شهری مبارکه هنوز نتوانسته است که به‌صورت کامل آزادسازی زمین‌های این پروژه را انجام دهد.

او ادامه داد: پروژه فاضلاب طالخونچه با ردیف ملی ۱۸۰ میلیارد ریال که با حضور وزیر نیرو کلنگ زنی شد و بحث متروی مجلسی-بهارستان-اصفهان که با اختصاص ردیف اعتبار ملی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته‌شده که اکنون در مناقصه قرار دارد و آماده کلنگ‌زنی است.

سعیدی مبارکه گفت: ردیف اعتبار ملی برای مجوز طب فیزیکی و توان‌بخشی در سطح کشوری در بیمارستان محمد رسول‌الله مبارکه بالغ‌بر ۲۵ میلیارد ریال در مرحله اول بود، ۲۰ روز پیش دستور جذب اعتبار برای آن صادر شد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح منطقه ویژه اقتصادی برای مبارکه، خاطرنشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی مبارکه در کمسیون اقتصادی و صحن مجلس تصویب شده است، ولی شورای نگهبان ایراداتی به این طرح وارد کرده است که مشکل به‌زودی حل می‌شود.

او گفت: در مجلس طرحی تصویب شد که یک درصد از فروش صنایع مانند مناطق نفت‌خیز به منطقه درگیر اختصاص یابد که این یک درصد به‌صورت کامل نیست و چیزی که با صنایع صحبت شده این است که تا یک درصد از فروششان را به منطقه درگیر اختصاص دهند.

سعیدی ادامه داد: در برنامه پنجم توسعه طبق ماده ۴۳ جهت پرداخت خسارات ناشی از بهره‌برداری از معادن بود که در برنامه ششم توسعه کلمه فعالیت صنایع معدنی اضافه شد که علاوه بر پرداخت عوارض آلایندگی تا یک درصد از فروش این صنایع جهت جبران خسارات و فعالیت‌های بهداشتی، درمانی و عمرانی موردنیاز منطقه درگیر اختصاص یابد.

انتهای پیام/م

 

نشست خبری نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.