کاهش ابتلا به بیماری هپاتیت در خراسان رضوی

کارشناس مسئول بیماری های آمیزشی، ایدز و هپاتیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون شیوع هپاتیت B در ایران بین یک تا دو درصد است که از این نظر در زمره کشورهای با شیوع اندک قرار داریم.

کاهشی چشمگیر در ابتلا به بیماری هپاتیتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر علی حسین پور کارشناس مسئول بیماری های آمیزشی، ایدز و هپاتیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: هم اکنون شیوع هپاتیتB  در ایران بین یک تا دو درصد است که از این نظر در زمره کشورهای با شیوع اندک قرار داریم.

او ادامه داد: این در حالی است که ایران در سال های گذشته در گروه کشورهای دارای شیوع متوسط بیماری هپاتیت B بی قرار داشت.
 
 کارشناس مسئول بیماری های آمیزشی، ایدز و هپاتیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: در حال حاضر شیوع بیماری هپاتیت بی در برخی کشورهای دنیا بیش از هفت درصد جمعیت را در بر می گیرد که این کشورها در زمره کشورهای با شیوع بسیار این بیماری قرار دارند.

حسین پور پوشش فراگیر واکسیناسیون را مهم ترین اقدام مقابله با هپاتیت B در خراسان رضوی و کشور عنوان کرد و افزود: تمام فرزندانی که از سال ۷۲ به بعد به دنیا آمده اند، واکسن هپاتیت B دریافت کرده اند که این اقدام در کنار واکسیناسیون گروه های هدف مانند کادر پزشکی و سایر افراد در معرض خطر نقش مهمی در کاهش ابتلا به این بیماری در کشور داشته است.

او آموزش اطرافیان و خانواده فرد مبتلا به هپاتیت را از دیگر اقدامات پیشگیری و کنترل این بیماری در خراسان رضوی دانست و ادامه داد: این بیماری از طریق خون یا مایعات بیولوژیکی بدن فرد مبتلا، ارتباطات جنسی محافظت نشده، معتادان تزریقی، انتقال از مادر به فرزند در هنگام تولد و لوازم پزشکی و دندانپزشکی آلوده انتقال می یابد.

کارشناس مسئول بیماری های آمیزشی، ایدز و هپاتیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد،گفت: فقط ۱۰ درصد از مبتلایان به ویروس هپاتیت B دچار التهاب و عوارض کبدی می گردند که باید تحت درمان قرار گیرند و بقیه ناقل بیماری باقی می مانند.

بیماری هپاتیت به انواع ای، بی، سی تقسیم می شود که هپاتیت بی شایع ترین آنهاست، هپاتیت بی نوعی بیماری عفونی ویروسی در انسان است که ویروس HBV عامل آن است و بیشترین آسیب این بیماری متوجه کبد بیمار است.
 
انتهای پیام //ف. ک
 

کاهشی چشمگیر در ابتلا به بیماری هپاتیت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.