وزیر بهداشت:

۳ درصد واردات دارو بیش از یک میلیارد دلار هزینه دارد

نمکی با تاکید بر تولید داخلی دارو گفت: ۳ درصد واردات دارو بیش از یک میلیارد دلار ارزبری دارد.

۳ درصد واردات دارو بیش از یک میلیارد دلار هزینه داردبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت صبح امروز در مراسم رونمایی از خط تولید داروی انسانی که در شهرک صنعتی ساوه برگزار شد، اظهار کرد: اکنون ۹۷ درصد از داروی مورد نیاز کشور به وسیله کارخانه‌های داخلی تولید و تنها سه درصد از دارو‌ها، وارداتی است.

وی افزود: آرزو دارم ماهی یک تولید را افتتاح کنم؛ صنعت گران داخل به نوعی باید دلگرم باشند و خوشبختانه به طور متوسط ماهی یک بار افتتاح انجام داده ام.

نمکی افزود: اصالت با پول مردم خوردن نیست؛  کشور با خون پاک شهیدان باقی مانده است؛ جانبازان و خانواده شهدا برای کشور دعا می‌کنند و امکان برگشت ایران به عقب وجود ندارد.

وزیر بهداشت بیان کرد: مقام معظم رهبری حمایت از تولید داخل مکررا  تکرار فرموده اند همچنین  رئیس جمهور بانک‌ها را مکلف به حمایت از تولید داخل کرده است.


بیشتر بخوانید: آئین بهره برداری از طرح ملی شهرک صنعتی دارویی برکت/ از ٩ قلم داروی تولید داخل رونمایی شد


۶۷ درصد مواد اولیه ۱۳۰ میلیون دلار ارز بری دارد

نمکی بیان کرد:  وقتی ۶۷ درصد مواد اولیه ۱۳۰ میلیون دلار ارز بری و سه درصد واردات دارو بیش از یک میلیارد دلار هزینه دارد این مسائل بدین معنی است که باید به سمت تولید داخلی برویم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه دشمنان دارو را از محروم‌ترین افراد کشور گرفته اند و‌ کانال‌های انتقال مالی را بسته اند، افزود: ۱/۲ تولید ناخالص ملی سهم دارو در کشور شده است و دو برابر کشور‌های توسعه یافته را به دارو اختصاص می‌دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار