جریمه میلیاردی شرکت وارد کننده جو دامی در آذربایجان شرقی

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی از فروش جو دامی بدون اجرای ضوابط قیمت گذاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،  یوزباشی مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: طبق قانون تعزیرات حکومتی این شرکت وارد کننده جو دامی به پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد و رای قطعی شد و در شعبه اجرای احکام این اداره کل در حال اجرا است.

او افزود: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته و اخذ مدارک و دفاعیات از متهم پرونده مشخص شد که شرکت فوق از ارز دولتی برای واردات جو دامی استفاده کرده بود که ارزش ریالی آن حدود ۶۰ میلیارد ریال است.

یوزباشی افزود: این شرکت متخلف بلافاصله پس از ترخیص کالا بدون رعایت ضوابط قیمت گذاری و توزیع کالا یکجا به قیمت خیلی بالاتر از نرخ مصوب به فروش رسانده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اضافه کرد: با توجه به اینکه کالای عرضه شده مشمول تعیین قیمت توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان و تصویب ستاد تنظیم بازار و توزیع در شبکه منتخب تثبیتی تصویبی و نظارت از زمان ترخیص کالا تا عرضه در شبکه خرده فروشی و آخرین زنجیره مصرف هستند، ولی شرکت متخلف موارد اعلامی را رعایت نکرده و همچنین نتوانسته دلیل قانع کننده و محکمه پسند ارائه کند.

از اول امسال تا کنون در زمینه کالا و خدمات ۴۰۰۰ پرونده در اداره کل تعزیرات حکومتی استان تشکیل و تعداد ۳۸۲۱ پرونده مختومه شده است.

 

انتهای پیام/ش

شرکت وارد کننده جو دامی به پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار