واردات غیر قانونی واکسن HPV و فروش با قیمت‌های نجومی

یک متخصص پاتولوژی، با اشاره به ضرورت تزریق واکسن HPV، از واردات غیر قانونی این واکسن و فروش آن تا قیمت ۱۰ میلیون تومان در کشور خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، فرید صولت، بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با موضوع کنترل بیماری‌های زنان، با اشاره به شیوع خیلی بالای ویروس HPV در کشور، گفت: کنترل این ویروس به قدری اهمیت دارد که وزارت بهداشت تصمیم گرفته غربالگری این ویروس همراه با تست پاپ اسمیر انجام شود.

واردات غیر قانونی واکسن HPV/ فروش واکسن تا ۱۰ میلیون تومان

وی با عنوان این مطلب که غربالگری این ویروس از سال گذشته ابلاغ شده و در حال حاضر در چند استان کشور اجرا می‌شود، افزود: اهمیت کنترل این ویروس به خاطر این است که ریسک ابتلا به سرطان را به دنبال دارد و تشخیص و درمان آن می‌تواند از هزینه‌های درمان سرطان بکاهد.

صولت همچنین از دستور وزارت بهداشت برای پوشش بیمه‌ای غربالگری این ویروس خبر داد و گفت: در حال حاضر واکسن HPV توسط یک شرکت دارویی وارد می‌شود که هزینه تزریق سه دوز واکسن در حدود یک میلیون تومان می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه شاهد واردات غیر قانونی این واکسن در کشور هستیم که باعث شده هزینه تهیه آن برای متقاضیان این واکسن تا ۱۰ میلیون تومان هم برسد.

صولت با اشاره به نگرانی از بابت ابتلا به سرطان در افرادی که این ویروس را دارند، گفت: مشکلی که در جامعه ما وجود دارد، این است که مردم از انجام آزمایش و رفتن نزد پزشک برای تشخیص بیماری‌های ناشی از تماس جنسی، خودداری می‌کنند و این مسئله در نزد آقایان بیشتر خودنمایی می‌کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار