تاکید بر اهمیت صحت و دقت پیش بینی‌های هواشناسی

رییس سازمان هواشناسی کشور بر اهمیت صحت و دقت پیش بینی‌های هواشناسی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، تاج بخش رییس سازمان هواشناسی کشور گفت: همه سعی ما این است که پیش بینی‌ها را بهبود بخشیم و نبود قطعیت در آن‌ها را کاهش دهیم.

او وجود خطا در پیش بینی‌ها را امری بدیهی دانست و افزود: حتی بهترین مدل‌های دنیا هم تا ۷۵ درصد می‌توانند درست پیش بینی کنند چرا که عوامل مختلفی مثل توپوگرافی، کمبود تجهیزات، خطای مدل‌ها و روش‌های تحلیل موجب خطا در خروجی مدل‌ها می‌شوند.

تاج بخش وجود نیروی انسانی متخصص در سازمان هواشناسی را سرمایه‌های بزرگ عنوان کرد و بیان کرد: در شرایط کنونی که تغییر اقلیم در جهان رخ داده و از طرفی پدیده‌های حدی مثل سیلاب‌های فروردین امسال در کشور به وقوع پیوست، دیده بانی و پیش بینی هم از نظر اقتصادی و هم اجتماعی بسیار اهمیت دارد.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی هم در این مراسم گفت: ارتقا سامانه هواشناسی فرودگاه بین المللی تبریز و بهسازی و نوسازی شبکه ایستگاهی استان را از مهمترین برنامه‌های این اداره کل بیان کرد.

دولتی مهر فرهنگسازی به خصوص در زمینه خشکسالی و آگاهی بخشی در مورد آثار تغییر اقلیم در منطقه را از دیگر اهداف و برنامه‌های این اداره کل برشمرد.

در این مراسم، مطلبی فر مدیرکل سابق هواشناسی آذربایجان شرقی تودیع و مدیرکل جدید هواشناسی استان، دولتی مهر معرفی شد.

 

انتهای پیام/ش

معارفه مدیرکل جدید هواشناسی استان

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار