اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در مشهد برگزار شد

مراسم اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجتمع آفتاب ولایت مشهد برگزار شد.

اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در مشهد برگزار شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن جوادی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور مسئولین و برگزیدگان، گفت: هدف اصلی ما ترویج کتابخوانی است که با روش‌های مختلف سعی در اجرایی کردن آن داریم؛ این که ما از سال ۹۵ تا ۹۸ آمار شرکت کنندگانمان در این مراسم حدود ۳برابر شده است جای افتخار دارد.

او ادامه داد: دیگر نکته در بحث ترویج این است که چه کتابی را باید ترویج دهیم و با توجه به گروه سنی و شخصیت فرد، او را به سمت کتابخوانی هدایت کنیم.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما در این جشنواره استقبال کردیم از حضور عزیزانی که به دلایل و معلولیت‌های مختلف توانایی کتاب خواندن ندارند و تعداد قابل توجهی از کتاب‌های خاص را  برای این عزیزان به چاپ رساندیم.

جوادی افزود: ما سعی داریم بعد از این جشنواره نیز ارتباطمان را با برگزیدگان مخصوصا در بخش کودک حفظ کنیم تا این مسیری که عزیزان و برگزیدگان این جشنواره آغاز کردند به همین جا ختم نشود و این مسیر تعامل و پیشرفت ادامه پیدا کند.

او ادامه داد: این جشنواره باید فراتر از جغرافیای ایران برود و ما باید بتوانیم با دیگر کشور‌های فارسی زبان، کشور‌های مسلمان و ایرانی‌های مقیم دیگر کشور‌ها ارتباط برقرار کنیم و برای آن‌ها نیز تولید محتوا کنیم تا بتوانیم مهمانانی از خارج از ایران نیز در این جشنواره داشته باشیم.

این جشنواره در نهمین دوره خود میزبان  ۱میلیون ۳۶۰هزار نفر شرکت کننده در ۳ رده سنی خردسال، نوجوان و بزرگسال بود.

در پایان مراسم از برگزیدگان جشنواره و کتابداران برتر کشور تقدیر به عمل آمد.
 
انتهای پیام//ع.ع
 

تقدیر از برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.