کسب رتبه برتر هیات کوهنوردی کهگیلویه وبویراحمد در کشور

هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی کهگیلویه وبویراحمد رتبه اول هیات های کوهنوردی کشور را کسب کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج محمود قلی پور رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی این استان گفت: هیات کوهنوردی کهگیلویه وبویراحمد در بخش آموزش فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در بین استانهای کشور رتبه برتر را کسب کرد.
 
محمود قلی پور در جلسه با مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت:طبق اعلام فدراسیون کوهنوردی کشور و در ارزیابی انجام شده توسط کمیته آموزش فدراسیون،هیات کوهنوردی استان کهیگلویه بویراحمد، در زمینه برگزاری دوره های مقدماتی،پیشرفته و کارگاه های آموزشی رتبه اول و برتر را به خود اختصاص داد.
 
او ادامه داد:در این رده بندی که توسط کمیته آموزش فدراسیون انجام شده، هیات کوهنوردی و صعودهای کهگیلویه وبویراحمد در جایگاه اول این رده بندی و ارزیابی قرار گرفت و استانهای کرمانشاه ،خراسان رضوی ،البرز،بوشهر ،مرکزی ،چهارمحال و بختیاری ،خراسان شمالی ،لرستان و تهران در مکان های دوم تا دهم این رده بندی قرار دارند.
 
رئیس هیات کوهنوردی و صعود های ورزشی استان از برگزاری دوره های آموزش همگانی کوهنوردی ویژه آقایان و بانوان و انعقاد تفاهم نامه با اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این دوره ها آگاهی دادن به همگان به ویژه دانش آموزان و خانواده ها برای همگانی کردن این رشته و پیشگیری از بروز حوادث و سوانح هنگام ورود به طبیعت و کوهپیمایی است.
 
مدیرکل ورزش و جوانان استان هم گفت: توانمندی در بحرانها و همگانی کردن این رشته برای صعود سالم از مهمترین رسالتهای این هیات است.
 
سید محمدتقی علوی افزود: کهگیلویه وبویراحمد با بیش از ۴۶ قله بالای ۴۰۰۰ متر دارای ویژگیهای خاص برای کوهنوردی است و تلاش می شود با برنامه ریزی صحیح زمینه همکاری دیگر نهادها با این هیات فراهم شود.
 
انتهای پیام/ط
 

کسب رتبه برتر هیات کوهنوردی کهگیلویه وبویراحمد در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.