بسته اخبار حوادث امروز ۲۴ مرداد ماه ۹۸؛

آتش سوزی خودرو ۲۰۶ در پارکینگ یک آپارتمان/ مزارع گندم در روستای سیاه قول طعمه حریق شد

مهمترین حوادث امروز پنج شنبه ۲۴ مرداد ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مهمترین حوادث امروز پنج شنبه ۲۴ مرداد ماه سال ۹۸ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

آتش سوزی ۲ هکتار مزرعه گندم در روستای سیاه قول

احمدی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: در پی تماس تلفنی از سوی کشاورزان روستای سیاه قول مبنی بر آتش سوزی ۲ هکتار از مزارع گندم درو نشده و پوشش گیاهی روستای سیاه قول ،  آتش نشانان بلافاصله به محل حادثه اعزام  و ضمن اطفای به موقع حریق از سرایت آتش به سایر مزارع جلوگیری کردند.

او با اشاره به اینکه مهار  آتش  ۲ ساعت به طول انجامید افزود: این حادثه موجب سوختن ۱.۵ هکتار از گندم درو نشده یکی از کشاورزان شد.

احمدی علت حادثه را بی احتیاطی و سهل انگاری کشاورزان اعلام کرد.

سوختن  خودرو در پارکینگ آپارتمان پتوبافی

احمدی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: یک خودروی ۲۰۶ در پارکینک آپارتمانی واقع در منطقه پتو بافی دچار حریق شد که بلافاصله یک گروه ۳ نفره از نیرو‌های سازمان به محل حادثه اعزام شدند.

او زمان وقوع حادثه را عصر دیروز اعلام کرد و افزود: شدت آتش به حدی زیاد بود که  ۳  خودرو در پارکینگ  دچار خسارت شدند.

احمدی با اشاره به اینکه ۴ تن از اعضای خانواده   با کمک نردبان آتش نشانی از محل نجات یافتند اضافه کرد: قیمت بالای این نردبان موجب شده سازمان آتش نشانی مهاباد و حتی مرکز استان از آن بی بهره باشند در حالیکه بیشتر واحد‌های مسکونی در این شهرستان از ارتفاع بالا برخوردار هستند.

آتش سوزی وسیع پوشش گیاهی در کنار تالار نوروز

احمدی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: حوالی ساعت ۸ عصر ۱ هکتار از پوشش گیاهی در منطقه تالار نوروز این شهرستان در اثر سهل انگاری دچار آتش سوزی شد که با حضور به موقع آتش نشانان آتش مهار و مانع از گسترش آن به زمین‌های اطراف شدند.

او با بیان اینکه آتش سوزی با کمک مردم و آتش نشانان پس از ۱ ساعت مهار شد، افزود: در بسیاری از موارد بی‌توجهی و یا دقت نکردن در انداختن و دور ریختن ته سیگار روشن یا بطری‌های شیشه‌ای موجب بروز آتش‌سوزی در پوشش‌های گیاهی، مراتع و منابع طبیعی است.

احمدی اضافه کرد: با توجه به گرمای بی‌سابقه، خشکی هوا، رویش گسترده پوشش گیاهی و حجم قابل توجه علوفه در مراتع و عرصه‌های طبیعی، رعایت موارد ایمنی برای  پیشگیری از آتش‌سوزی در مراتع از سوی همگان ضروری است.

انتهای پیام / س خ 

برچسب ها: آتش نشانی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.