تجلیل از ۱۱ مادر نمونه شهرستان فسا

نخستین آیین نکوداشت مقام والای مادر در شهرستان فسا برگزار و از ۱۱ مادر نمونه این شهرستان تجلیل شد.

تجلیل از ۱۱ مادر نمونه شهرستان فسابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کریمی مشاور فرماندار فسا و مسئول امور بانوان این شهرستان ضمن اشاره به مقام والای مادر گفت: طبق شاخصه‌هایی که از سوی بنیاد مادر ارائه شد، ۱۱ مادر نمونه شهرستان انتخاب شدند که از آن‌ها تجلیل می‌شود.

عضو هیات‌مدیره بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر در این مراسم گفت: بنیاد مادر بر این است که همگان قدر مادران خود را بهتر بدانند و جایگاه والای مادر به جامعه امروز یادآوری شود.

داریوش نویدگویی با اشاره به ایثارگری‌های مادران فداکار افزود: مادرانی را سراغ داریم که در سخت‌ترین شرایط، چهار استاد دانشگاه و یا فرزندان موفقی را تحویل جامعه دادند و امروز جامعه ما باید این مادران را بهتر بشناسد.

او اظهار داشت: نخستین آیین نکوداشت مادران نمونه در شهرستان فسا، یک مقدمه است و امیدواریم با همت مسئولان در سال‌های آینده ادامه پیدا کند.

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان فسا نیز در این مراسم گفت: نقش مادر در زندگی مانند پلی برای عبور از یک رودخانه پُرتلاطم است کسی که عامل رشد و تعالی خانواده قلمداد می‌شود.

کرمی افزود: هدف بنیاد مادر از برپایی چنین مراسم‌هایی تنها معرفی و تقدیر از مادرانی خاص نیست بلکه منظور از این نکوداشت‌ها، بحث فرهنگ‌سازی و ارتقای جایگاه مادران ایران‌زمین مطرح است.

او با اشاره به اقدامات انجام‌شده در جهت سلامت مادران نیز افزود: تأمین سلامت مادران تضمین سلامت جامعه است که در شهرستان فسا به همت دانشگاه علوم پزشکی به این مقوله توجه جدی شده است.

در این مراسم، از ۱۱ مادر نمونه شهرستان فسا به نام‌های عصمت تقوی، ملکی جمالی، عذرا خسروانی، سهیلا رنجبر، زهرا بی بی سیار، رقیه صادقی ششده، حسنی عباس‌زاده، پوران قاسمیان، گلی قنبری مزیدی، زینب بگم کرباسی و سکینه یزدان پناه قدردانی و یادمان این آئین نیز توسط مسئولان حاضر با دست‌خط‌هایی در وصف مقام مادر، امضا شد.

بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر در سال ۱۳۹۳ با هدف آشنا ساختن بیشتر جامعه به‌ویژه نسل جوان با جایگاه و نقش والای مادر و ارتقا و بازآفرینی ارزش‌های قداست‌آمیز این شاهکار خلقت از جهات خانوادگی، اجتماعی و فرهنگی شکل‌گرفته است.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/م

تجلیل از مادران نمونه فسایی

برچسب ها: فرمانداری ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار