وزیر نیرو:

در سال آینده یک هزار و ۵۰۰ روستای دیگر به شبکه آبرسانی متصل می شوند/آبرسانی به ۱۱۲۴ روستا تا پایان سال

وزیر نیرو گفت: در سال آینده یک هزار و ۵۰۰ روستای دیگر به شبکه آبرسانی متصل و جمعیت برخوردار از آب به عدد ۱۰ میلیون نفر تا پایان دولت خواهد رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، رضا اردکانیان ظهر امروز در آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح آبرسانی به ۲۰ روستای خراسان‌جنوبی، با اشاره به سفر خود به خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: معمولاً در پروژه‌های مختلفی که می‌رویم خاطره‌انگیزترین‌ها، افتتاح پروژه آبرسانی روستایی است.

او با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا، بیان داشت: با سخت‌ترین و پیچیده‌ترین تحریم‌های دشمن نه‌تن‌ها هیچ توقفی در پروژه‌های عمرانی نداریم بلکه با سرعت بیشتر پیش می‌رویم.

وزیر نیرو اعلام کرد: از امروز تا پایان سال موفق خواهیم شد یک هزار و ۱۲۴ روستا را با جمعیت ۷۰۰ هزار نفر به شبکه آبرسانی متصل کنیم که این یک موفقیت برای دولت محسوب می‌شود.

اردکانیان مطرح کرد: در سال آینده یک هزار و ۵۰۰ روستای دیگر به شبکه آبرسانی متصل و جمعیت برخوردار از آب به عدد ۱۰ میلیون نفر تا پایان دولت خواهد رسید.

او با بیان اینکه از امروز تا پایان سال هر هفته یک تصفیه‌خانه فاضلاب در سطح کشور افتتاح می‌شود، اضافه کرد:در گذشته چهار تصفیه‌خانه فاضلاب داشتیم که آمرزد تعداد تصفیه‌خانه‌ها به ۲۲۰ تصفیه‌خانه رسیده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه هر دو هفته یک تصفیه‌خانه آب در کشور در حال بهره‌برداری است، اضافه کرد: در خراسان‌جنوبی در حوزه و فاضلاب یک هزار و ۳۶۰ پروژه در وزارت نیرو در استان در حال اجرا است که حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اردکانیان با بیان اینکه کمبود‌های ما همه پاسخ داده نشده و باید بیشتر کار کنیم، افزود: استان‌های مرزی ویترین کشور هستند و باید با توجه و حمایت و فعالیت‌های بیشتری به توسعه استان‌های مرزی به‌ویژه در بخش آب برسیم.

او مطرح کرد: وزارت نیرو به مسئله تأمین و توزیع آب شرب استان خراسان‌جنوبی با اولویت مسئله روستا‌ها خواهد رسید و سعی خواهیم کرد علی‌رغم تنگنا‌های مالی و اجازه رهبری از برداشت صندوق توسعه ملی بتوانیم کار را توسعه دهیم.

وزیر نیرو اضافه کرد: سعی خواهیم کرد مابقی روستا‌هایی که باید به شبکه آبرسانی متصل شوند را انجام و به شبکه آبرسانی متصل و در جشن آغاز بهره‌برداری این روستا‌ها شرکت کنیم.

انتهای پیام/س

سفر وزیر نیرو به خراسان جنوبی

برچسب ها: وزارت نیرو ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.