مشارکت شورای عالی استان اردبیل در احیای بافت‌های تاریخی و فرهنگی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل خواستار مشارکت شورای عالی استان در حفظ و احیای بافت‌ها و عناصر تاریخی و فرهنگی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: پیرو تفاهم نامه منعقد شده فی مابین سازمان میراث فرهنگی و شورای عالی استان ها، انتظار می رود این مجموعه جهت حفظ و احیای بافت ها و عناصر تاریخی مشارکت کند.

او افزود: همچنین ضروری است ارتقا صنعت گردشگری با جدیت دنبال شده و  از تمامی امکانات استان جهت توسعه گردشگری اردبیل بهره گرفت.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین خواستار احیا و حمایت همه جانبه از تولید و فروش هنرهای سنتی و صنایع دستی شد و گفت: شوراهای شهر و روستا می توانند در راستای رونق تولید صنایع دستی و به فراخور آن اشتغال زایی یاری گر ما باشند.

فلاحی با بیان اینکه در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می توان با هزینه کرد اندک نسبت به اشتغال زایی اقدام کرد، افزود: با توجه به اینکه اشتغال زایی دغدغه جدی در استان است، مجموع اقدامات می تواند فرصت های شغلی به دنبال داشته باشد.

او تاکید کرد: همچنین با توجه به اینکه محور توسعه استان گردشگری است، شوراهای شهر و روستا می توانند با مشارکت در طرح ها و برنامه های توسعه محور، زمینه رشد اقتصادی شهرها و روستاها را فراهم سازند.

انتهای پیام/ع

ضرورت ارتقا صنعت گردشگری در استان اردبیل

 

برچسب ها: گردشگری ، صنایع دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار