نماینده مردم کلیبر:

مناطق آزاد راه عبور کشور از تحریم‌ها و بحران‌های اقتصادی هستند

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس گفت: به تازگی نوسانات ارزی باعث شده میزان صادرات از مناطق آزاد افزایش داشته باشد.

مناطق آزاد راه عبور کشور از تحریم‌ها و بحران‌های اقتصادی هستندبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، قلی الله قلی‌زاده، نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک اعضای فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رشد و رونق منطقه آزاد ارس از مسیر خداآفرین می‌گذرد و این منطقه نیازمند توسعه همه جانبه است؛ شرایط سرمایه‌گذاری در این منطقه بهتر و وسیع تر بوده و در حوزه کشاورزی و گردشگری پتانسیل‌های زیادی وجود دارد.


بیشتر بخوانید: ثبت سفارش واردات کالا‌های مورد نیاز مناطق آزاد از سر گرفته شد


وی بیان کرد: فلسفه وجودی مناطق آزاد رشد صادرات است؛ ولی در حال حاضر این موضوع برعکس بوده و در حوزه عمل توجهات بیشتر به واردات محدود شده است.

وی با بیان این‌که مصوبات جدید با قوانین و روح مناطق آزاد در تضاد است، خاطرنشان کرد: مصوبات تایید شده در هیئت دولت، برخلاف‌ فعالیت‌های مناطق آزاد است و به جای این‌که راه‌ حلی را برای حل این مشکلات ارائه دهند، صورت مسئله را پاک می‌کنند.

وی اضافه کرد: مناطق آزاد عملاً نسبت به چند سال قبل به تعطیلی کشیده شده‌اند که یک دلیل به خاطر نوسانات قیمت ارز بوده و دلیل دیگر نیز مربوط به تصمیمات غلط مدیران و مسئولان می‌شود.

همچنین در ادامه این جلسه نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شهرستان میانه مقام اول بیکاری در استان را از آن خود کرده است و فارغ‌ التحصیلان جویای کار به سایر استان‌ها مهاجرت می کنند.

یعقوب شیویاری اضافه کرد: به دنبال این هستیم که شهرستان میانه را تبدیل به منطقه اقتصادی کنیم که این امر نیازمند تعامل مسئولان و دست‌اندرکاران است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
راه عبور کشورها از تحریم ها،پیوستن به سازمان تجارت آزاد جهانی و سازش با کشورهای دیگر است.
آخرین اخبار