عقب نشینی مزدوران اماراتی از مواضع دولت مستعفی یمن

مزدوران اماراتی با پذیرش آتش‌بس از مواضع دولت مستعفی یمن در شهر عدن عقب نشینی کردند.

عقب نشینی مزدوران اماراتی از مواضع دولت مستعفی یمنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، نیرو‌های شورای انتقالی یمن و کمربند امنیتی که مورد حمایت امارات هستند پس از پذیرش آتش بس اعلام شده از سوی عربستان و درخواست سازمان ملل و اتحادیه عرب برای کاهش تنش‌ها امروز پنج شنبه از مواضع دولت مستعفی یمن عقب نشینی کردند.

به گفته منبعی آگاه، نیرو‌های منصور هادی، رئیس‌جمهور فراری یمن کاخ ریاست جمهوری دولت مستعفی را از جدایی طلبان بازپس گرفتند.

همچنین کمیته‌‌ای از عربستان و امارات برای نظارت بر روند عقب نشینی مزدوران از مناطقی که طی هفته گذشته به اشغال خود در آوردند، ساعتی پیش وارد شهر عدن در جنوب یمن شدند.

عربستان که پیش از این و به بهانه حمایت از منصور هادی ائتلافی با سایر کشور‌های عربی تشکیل داده بود و یمن و مردم بیگناه آن را بیش از ۴ سال مورد حمله قرار داده، هم اکنون با همپیمان خود امارات به اختلاف رسیده و در شهر عدن با یکدیگر به مقابله برخواستند.

سازمان ملل روز یک شنبه اعلام کرد که در درگیری مزدوران اماراتی و نیرو‌های منصور هادی حدود ۴۰ نفر کشته و ۲۵۰ نفر زخمی شده اند و سازمان پزشکان بدون مرز هم در بیانیه‌ای از درمان ۱۱۹ نفر در کمتر از ۲۴ ساعت در عدن خبر داد.


انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار