بیش از ۳ هزار تن کلزا از کشاورزان لرستانی خریداری شد

مدیر زراعت جهادکشاورزی لرستان گفت: ۳ هزار و ۴۰۰ تن دانه روغنی کلزا از سطح مزارع استان برداشت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، جواد صالحیان  مدیر زراعت جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به خرید ۳ هزار و ۴۰۰ تن دانه روغنی کلزا در استان اظهار داشت: میزان خرید کلزا در سال گذشته ۳ هزار و ۳۰۰ تن بود که امسال کاهش محسوسی را از نظر تولید عملکرد نداشته‌ایم.

 صالحیان با اشاره به خرید ۲۴۷ هزار تن گندم از کشاورزان لرستانی اظهار کرد: این میزان گندم خریداری شده در مقایسه با سال گذشته کاهش ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: کاهش خرید گندم تنها مربوط به لرستان نبوده، به‌نحوی‌که شاهد کاهش ۲۵ درصدی خرید گندم در سراسر کشور نسبت به سال گذشته هستیم.

مدیر زراعت جهادکشاورزی لرستان سیل اوایل فروردین‌ماه را از عوامل مهم کاهش عملکرد گندم در استان عنوان و تصریح کرد: نبود بارش مناسب در زمان موردنیاز محصول و همچنین تغذیه نشدن به دلیل عدم کوددهی مطلوب از دیگر عوامل موثر در کاهش تولید بوده است.

صالحیان همچنین از برداشت ۱۱۷ هزار تن جو از سطح مزارع استان خبر داد و گفت: این میزان برداشت نسبت به سال ۹۷ حدود ۳۵ هزار تن کاهش داشته است.

وی در خصوص پرداختی‌ها به کشاورزان لرستانی گفت: تمامی مطالبات سال گذشته پرداخت شده، ضمن اینکه تا پایان تیرماه امسال نیز با کشاورزان تسویه و ۵۰ درصد مطالبات مردادماه نیز پرداخت گردیده است.

انتهای پیام/ر

خریداری بیش از ۳ هزار تن کلزا از کشاورزان لرستانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار