لزوم همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و مردمی برای حل مشکل آب خراسان رضوی

رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه این استان یکی از بحرانی‌ترین استان‌ها در موضوع آب است لازم است تمامی دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و مردمی استان پای کار باشند.

همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و مردمی برای حل مشکل آب خراسان رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سعید برزویی رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی در شانزدهمین جلسه شورای اسلامی خراسان رضوی گفت: موضوع آب یکی از موضوعات و مشکلات جدی ومهم استان است و باید با نگاه کارشناسی، دقیق و همراه با آینده نگری و برنامه ریزی این مساله پیگیری شود.

او تصریح کرد: متاسفانه در گذشته موضوع آب را درست مدیریت نکردیم و سیاست‌های آبی کاملا اشتباه را دنبال کردیم و در موضوعاتی که باید کاملا تخصصی و کارشناسانه عمل می‌کردیم کم کاری وسیاسی کاری انجام شده است.

رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی گفت: بابت سیاست‌های غلطی که در گذشته در حوزه‌های مختلف انجام شده، خسارات سنگینی به مردم و کشور تحمیل گردید و در کشور ما رسم نیست کسی پاسخگو باشد یا محاکمه و بازخواست شود.

برزویی افزود: اگر درست عمل می‌کردیم چرا باید خراسان با این همه منابع آبی بحران آب داشته باشد؟ چه قدر از روان آب‌ها و سیلاب‌ها هدر رفته؟ چه قدر برداشت غیر مجاز و غیر اصولی در استان داشته ایم؟ چه قدر آب از مرز‌های ما خارج شده و ما نتوانستیم آن‌ها را مهار کنیم؟

او تصریح کرد: سد‌ها و بند‌های خاکی بر مبنای فشار‌ها و رابطه‌های سیاسی و بر روی رودخانه‌هایی با دِبی پایین ساخته می‌شود و بعد برای آبگیری آن هزار نوع مشکل پدید می‌آید.

رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی گفت: همچنین بند‌های خاکی و قنات ها روستا‌های ما رها شده اند و در این سال‌ها فکری به حال نگهداری، لایروبی و تغذیه سفره‌های آن‌ها نکرده ایم.

محمد علایی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی نیز گفت: اگر مدیران آبی استان بتوانند اهداف مدیریتی خود را با شورا‌ها هماهنگ کنند موفق خواهند بود، زیرا ما باور داریم که اعضای شورای استان نمایندگان مردم هستند و ما وظیفه قانونی و شرعی خود می‌دانیم که به خواسته‌های به حق آنان پاسخ دهیم.

 او تصریح کرد: اگر پیوند و ارتباط خوبی میان مردم و مدیران برقرار نشود اقدامات و دستاورد‌ها به خوبی در جامعه منعکس نشده و مردم از آن بی اطلاع می‌مانند که این می‌تواند موجب نارضایتی‌های بعدی آنان شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: در نظر نگرفتن پیوست‌های اجتماعی در طرح‌های استان و تصمیم گیری مدیران پشت در‌های بسته نتیجه‌ای جز شکست در آینده را به دنبال نخواهد داشت.

علایی با بیان اینکه اگر ما بحران آب را کنترل نکنیم به طور یقین آن بحران ما را مدیریت خواهد کرد افزود: به همین منظور، طرح سازگاری با کم آبی در استان تدوین و به زودی اجرایی خواهد شد همچنین با توجه به فرو نشست آب‌های زیرزمینی در دشت مشهد طرح مدونی برای مدیریت سیلاب‌ها تدوین شده است.

او با تاکید بر برنامه داشتن مدیران برای رسیدن به اهداف مجموعه خود تصریح کرد: مدیران نباید با افعال آینده در جلسات و با مردم صحبت کنند بلکه باید اقداماتی نیز انجام داده باشند و آن‌ها را به موقع به مردم اطلاع رسانی کنند.
 
انتهای پیام// ز.م
 

بررسی مشکلات آب در شانزدهمین جلسه شورای اسلامی خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.