از دست رفتن ضربه پنالتی، بهانه‌ای برای توهین‌های نژاد پرستانه علیه بازیکن چلسی شد

تامی ابراهام پس از دیدار فینال سوپر جام اروپا هدف حملات شدید نزاد پرستانه قرار گرفت.

از دست رفتن ضربه پنالتی بهانه ای برای توهین های نژاد پرستانه علیه بازیکن چلسی شدبه گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در بازی فینال سوپر جام اروپا که بین ۲ تیم چلسی و لیورپول برگزار شد، تامی آبراهام بازیکن سیه چرده و ۲۱ ساله چلسی نتوانست ضربه پنالتی خود را به گل تبدیل کند تا با شکست ۴-۵ برابر لیورپول، دست آبی پوشان لندنی از جام قهرمانی کوتاه بماند.

پس از این شکست، آبراهام که نتوانسته بود پنالتی خود را گل کند، در فضای مجازی هدف حملات  شدید نژاد پرستانه و توهین آمیز قرار گرفت.

سخنگوی باشگاه چلسی در این باره گفت: ما از پست‌های شرم آوری که علیه بازیکنمان در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، ابراز تاسف و بیزاری می‌کنیم. باشگاه چلسی چنین رفتار‌هایی را غیر قابل قبول می‌داند و ما قوی‌ترین اقدامات ممکن را در برخورد با چنین اشخاصی اتخاذ خواهیم کرد.

در همین حال یک موسسه خیریه که در زمینه مقابله با رفتار‌های نژاد پرستانه فعالیت می‌کند اعلام کرد: چنین رفتار‌هایی بیشتر و بیشتر می‌شود، اما این باعث نمی‌شود تا از شنیع بودن این رفتارها کم شود. ما از بازیکن چلسی به طور کامل حمایت می‌کنیم و با توییتر و دیگر صفحات اجتماعی در تماس خواهیم بود تا با منتشر کنندگان چنین پست‌هایی برخورد شود. اکنون زمان عمل فرا رسیده و ما می‌خواهیم بدانیم که آن‌ها برای مقابله با چنین مشکلاتی چه اقدامی انجام می‌دهند.

کوین کمپل مهاجم پیشین اورتون در توییتی ضمن انتقاد از چنین رفتارهایی، اعلام کرد: کسی می‌تواند به من بگوید چرا یک بازیکن برای از دست دادن یک پنالتی باید این گونه هدف توهین‌های نژاد پرستانه قرار بگیرد؟ فوتبال برای برخی افراد بهانه‌ شده است.

توهین‌های نزاد پرستانه به بازیکن تیم فوتبال چلسی در حالی رخ می‌دهد که پس از آغاز فصل جدید لیگ برتر، ۴ مورد دیگر از چنین توهین‌هایی اتفاق افتاده بود.

جیمز مک کلین از استوک سیتی، تئو رابینسون مهاجم ساوتند یونایتد، بامبو دیابی از برنز لی و خواهر مدافع تیم فولام دیگر اشخاصی بودند که هدف حملات نژاد پرستانه قرار گرفتند.

تحقیقات نشان می‌دهد که رفتار‌های نژاد پرستانه نسبت به فصل گذشته افزایش ۴۳ درصدی داشته است.


بیشتر بخوانید:

رئیس باشگاه شالکه به دلیل سخنان نژادپرستانه استعفا کرد

دستور ویژه فیفا برای مبارزه با نژادپرستی در مسابقات فوتبال

غافلگیری هواداران تیم آبی پوش توسط فدراسیون

حمایت رونالدو از یک بازیکن در مقابل نژاد پرستی + عکس


انتهای پیام/

افزایش نژاد پرستی در فوتبال انگلیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار