شهروند ۷۴ ساله آمریکایی به نقض تحریم‌های ایران متهم شد

آمریکا یک شهروند ۷۴ ساله ساکن لاس وگاس را به فروش کلاهک ایمنی تانک‌های روسی به ایران متهم کرد.

اتهام شهروند ۷۴ ساله ساکن لاس وگاس به نقض تحریم‌های ایرانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی بی اس، دادگاهی در آمریکا یک شهروند ۷۴ ساله مقیم لاس وگاس را به دست داشتن در فروش و تجهیز ۵۰۰ کلاهک ایمنی تانک‌های روسی به ایران متهم کرد.

همچنین طبق اعلام سی بی اس، یک شهروند ساکن «الک گروو» در شهرستان «ساکرامنتو» ایالت کالیفرنیا با ۲۰ سال زندان به اتهام نقض تحریم  آمریکا علیه ایران مواجه است.

در کیفرخواست دادگاه، «داریوش نیک نیا» ۵۶ ساله و ساکن «الک گروو» در ایالت کالیفرنیا و «ریچارد لنت» شهروند آمریکایی ساکن لاس وگاس متهم به دست داشتن در فروش کلاهک ایمنی تانک‌های روسی به ایران شدند.

طبق ادعای مقامات دادستانی آمریکا، نیک نیا در سال ۲۰۱۵ با ریچارد لنت، صاحب شرکتی که این تجهیزات روسی را به فروش می‌رساند، تماس گرفته و تلاش کرده بود تا این کلاهک‌ها را خریداری کند و به تهران بفرستد.

همچنین طبق ادعای مقامات دادستانی آمریکا، در ابتدا دو نمونه از این کلاهک‌ها خریداری و از روسیه به تهران فرستاده شده بود و پس از تأیید، تلاش شد تا ۵۰ عدد دیگر خریداری شود. این دو نفر در صورت محکومیت، ممکن است با حداکثر ۲۰ سال زندان و جریمه یک میلیون دلاری مواجه شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار