آثار، یادگار و زحمات شهدا گم شدنی نیست

امام جمعه موقت تهران گفت:آثار، یادگار و زحمات شهدا گم شدنی نیست بلکه زحمات آنان شجره طیبه ای ماندگار در طول تاریخ خواهد بود و خون پاک آنها پشتوانه نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران شامگاه پنجشنبه در یادواره شهدای جوشقان استرک کاشان با بیان اینکه بازماندگان شهیدان به خویشاوندان آن‌ها محدود نمی‌شود، اظهار داشت: ماندگاری این نظام و امنیت آن از سفره شهیدان است و همه آنان که بر سر سفره شهیدان نشسته اند بازماندگان شهیدان هستند؛ بر همین اساس باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا راه و رسم شهادت و فرهنگ ایثار به دست فراموشی سپرده نشود چراکه آنچه که داریم به برکت راه شهیدان است.

او با بیان اینکه ۴۰ سال است که دشمن می‌خواهد به ما و نظام انقلاب اسلامی آسیب برساند، افزود: نام و یاد شهیدان باران رحمت است؛ شهیدان مهمانان ویژه خداوند بوده و «عند ربهم یرزقون» هستند و بر اساس آیلت قرآن کریم خداوند از آن‌ها به صورت ویژه پذیرایی می‌کند.

امام جمعه موقت تهران ضمن بیان روایتی از یک شهید ابراز داشت: آثار، یادگار و زحمات شهدا گم شدنی نیست بلکه زحمات آنان شجره طیبه‌ای ماندگار در طول تاریخ خواهد بود و خون پاک آن‌ها پشتوانه نظام جمهوری اسلامی ایران است، ایران اسلامی ۴۰ سال در مسیر اهداف انقلاب حرکت کرده است و ۴۰ سال‌های دیگر رت نیز با سلامت پشت سر می‌گذارد تا زمانی که این انقلاب به صاحب اصلی آن یعنی حضرت مهدی (عج) برسد.

او ضمن اشاره به دهه امامت و ولایت گفت: تمامی شهدا در وصیت نامه خود به حمایت از امام راحل تاکید داشته اند و این موضوع نشان دهنده اهمیت ولایت پذیری و اطاعت پذیری از، ولی فقیه زمان است؛ این مهم در صحرای کربلا و مبارزه امام حسین (ع) با دشمنانش تجلی داشت به نحوی که حضرت ابوالفضل (ع) خود را فدایی امام حسین (ع) می‌داند و شهدای ما نیز از همین مسیر تبعیت کردند.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه دهه ولایت عطر عید غدیر و امام علی (ع) را با خود دارد، اظهار داشت: در هیچ روز از طول ایام سال به غیر از روز غدیر تا این میزان دعوت به شادی نشده است به نحوی که این شادی عبادت برشمرده شده است.

او ضمن اشاره به آداب عید غدیر مانند غسل، خودآرایی و خوشبو کردن خویش افزود: در این روز هرکس با مومنی قهر است بهتر است با وی یکدیگر آشتی کند، باید شاد بودن و شاد کردن و گشاده روی بودن را وظیفه بدانیم و عید غدیر را به عنوان روز توسعه و آبادانی انتخاب کنیم.


امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه روز عید غدیر روز برائت از مشرکان و صلوات بر محمد و آل محمد (ص) است، ابراز داشت: لازم است تا استقبال باشکوهی از غدیر داشته و پس از آن عرض ادب شایسته‌ای در محضر حضرت سیدالشهداء (ع) داشته باشیم؛ خوشبختانه کاشان نیز یکی از شهر‌های کشور است که در این مهم سنگ تمام گذاشته است.

او گفت: امام راحل در فرمایشات خود بیان داشته اند که غدیر نباید منحصر به یک روز باشد بلکه باید عیدی همیشگی باشد، بر همین اساس می‌توان ادعا کرد که غدیر یک جریان است.

خاتمی تاکید کرد: امروز نیز باید با ولایت فقیه بیعت کرد چراکه ولایت فقیه امروز ما قطره‌ای از ولایت امام علی (ع) است و بر همین اساس باید مطابق فرموده امام خمینی (ره) پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا به مملکت آسیبی نرسد.

انتهای پیام/م

 

برگزاری یادواره شهدای جوشقان استرک کاشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.