نفت گران شد/ رکورد قیمت طلا در سه هفته گذشته

بهای جهانی نفت و طلا در معاملات امروز جمعه با تغییراتی همراه بود.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای جهانی نفت امروز جمعه در بازار‌های جهانی پس از دو روز کاهش بار دیگر افزایش یافت. انتشار آمار‌هایی مبنی بر افزایش خرده فروشی در آمریکا باعث شد از نگرانی‌ها درباره بروز رکود اقتصادی جدید در یکی از بزرگترین اقتصاد‌های جهان کاسته شود.

بر این اساس، هر بشکه نفت برنت با ۵۲ سنت افزایش معادل ۰.۹ درصد ۵۸ دلار و ۷۵ سنت معامله شد. این در حالی بود که بهای نفت در روز پنجشنبه ۲.۱ درصد و در روز قبل از آن ۳ درصد کاهش یافته بود. همچنین هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدییت نیز با ۶۵ سنت افزایش معادل ۱.۲ درصد ۵۵ دلار و ۱۲ سنت داد و ستد شد. بهای این شاخص در روز پنجشنبه ۱.۴ درصد و در روز قبل از آن ۳.۳ درصد سقوط کرده بود.

گفته می‌شود سیاست‌های کاهش تولید نفت اوپک یکی از مهمترین دلایل افزایش بهای نفت بوده است. به گونه‌ای که بهای نفت برنت از ابتدای سال جاری میلادی معادل ۱۰ درصد رشد داشته است.

با این حال، نگرانی‌ها درباره اوضاع اقتصادی جهان مانند جنگ تجاری آمریکا و چین، ترس از تبعات برکسیت و افزایش تولید نفت شیل آمریکا همچنان نگرانی‌ها درباره آینده اقتصاد جهان را پایدار نگه داشته است.

در همین حال، بهای جهانی طلا به تاثیر از جنگ تجاری آمریکا و چین و به رغم کاهش جزئی در معاملات روز جمعه همچنان در بالاترین سطح طی سه هفته گذشته قرار دارد. هر اونس طلای اسپات در معاملات امروز جمعه با ۰.۱ درصد کاهش ۱۵۲۱ دلار داد و ستد شد.

سایر فلزات گرانبها نیز در معاملات امروز با کاهش بها مواجه بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار