البناء: تصرف خان شیخون اسرار کلاه سفید‌ها را افشا می‌کند

روزنامه لبنانی البناء در مطلبی نوشت با نزدیک شدن ارتش سوریه به تصرف شهر خان شیخون، اسرار حمله شیمیایی کلاه سفید‌ها به این شهر افشا می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه «البناء» لبنان به نقل از یک منبع آگاه در وزارت دفاع سوریه با اعلام پیشروی ارتش این کشور به سمت ادلب در جنوب این کشور و رسیدن نیرو‌های ارتش به ورودی‌های شهر خان شیخون نوشت: این شهر به علت نزدیکی به جاده‌های مهم سوریه، از اهمیت راهبردی فراوانی برخوردار است و نقطه اتصال شرق، غرب و شمال ادلب به یکدیگر است. به دست‌گیری کنترل این شهر، نخستین گام در زمینه به دست‌گیری کنترل جاده‌های مهمی است که حلب -پایتخت اقتصادی سوریه- را به دمشق پایتخت سیاسی این کشور مرتبط می‌کند.

از نظر نظامی نیز سلطه ارتش سوریه بر خان شیخون، زمینه را برای تحقق دستاورد‌های بزرگی در زمینه تصرف مناطق التح، کفرسجنه و معره النعمان در شمال ادلب باز خواهد کرد، زیرا این شهر محل اتصال جاده‌های بین‌المللی سوریه از شمال به جنوب و شرق به غرب این کشور است. سلطه ارتش سوریه بر خان شیخون باعث کنترل کامل آن بر صد‌ها کیلومتر مربع از مناطق شمالی حماه از جمله مثلت مرگ خواهد شد که شهرای الزکاه، اللطامنه و کفرزیتا را به یکدیگر مرتبط می‌کند. سلطه ارتش سوریه بر خان شیخون همچنین باعث سیطره آن بر منطقه مورک خواهد شد که مرکز دیدبانی ارتش ترکیه در آن قرار دارد.

در ادامه این مطلب آمده است: با اقدام ارتش سوریه به محاصره مناطق اطراف حماه در شمال سوریه، تروریست‌ها چاره‌ای جز مرگ یا خروج از حماه به سمت ادلب در شمال سوریه با میانجیگری ترکیه نخواهند داشت و بدین ترتیب شهر حماه در شمال سوریه به طور کامل آزاد خواهد شد و همزمان مناطق محرده، السقیلیه و سلحب نیز با پایان یافتن حملات موشکی روزانه افراد مسلح، نفس راحتی خواهند کشید.

در ادامه این گزارش آمده است: با نزدیک شدن ارتش سوریه به تصرف شهر خان شیخون، اسرار حمله شیمیایی کلاه سفید‌ها در این شهر که ارتش سوریه به دست داشتن در آن متهم شد و آمریکا در آن دخالت کرد، افشا می‌شود. آمریکا آوریل ۲۰۱۷ از کشتی‌های خود در دریای مدیترانه، فرودگاه الشعیرات را در استان حمص هدف ۵۹ فروند موشک قرار داد. واشنگتن بدون هیچ دلیلی ادعا کرد حمله شیمیایی در خان شیخون در استان ادلب از این فرودگاه صورت گرفته است.

در حمله شیمیایی ادعایی به خان شیخون چهارم آوریل، ده‌ها نفر که اکثر آن‌ها کودک بودند، دچار حالت خفگی و برخی از آن‌ها کشته شدند؛ این اقدام با محکومیت‌های شدید بین‌المللی مواجه شد. دولت سوریه قاطعانه استفاده از گاز‌های سمی را در خان شیخون تکذیب و اعلام کرد ارتش این کشور هیچ نوع سلاح شیمیایی در اختیار ندارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار