امام جمعه سمنان:

بیانیه گام دوم انقلاب را شعاری نکنیم

آیت الله سید محمد شاهچراغی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب را شعاری نکنیم و باید این دستور را به معنی واقعی اجرا کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی امام جمعه سمنان در خطبه‌های نماز جمعه هفته آخر مردادماه ۹۸ در سمنان با بیان اینکه ۶ ماه از نشر بیانیه گام دوم انقلاب می‌گذرد گفت: این بیانیه معتبر و مهم نقشه راه برای صلابت و اقتدار نظام در ۴۰ سال دوم انقلاب اسلامی است.

او با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب را شعاری نکنیم و باید این دستور را به معنی واقعی اجرا کنیم افزود: به شعار اکتفا نکنید و کلمه به کلمه بیانیه گام دوم رهبری را اجرایی و عملیاتی کنید و زمینه اجرای آن را در جامعه فراهم سازید.

شاهچراغی اضافه کرد: بیانیه گام دوم رهبری موعظه و نصیحت نیست؛ بلکه فرمان حرکت است و نباید آن را شعاری کرد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تصریح کرد: دیدار اخیر جمعی از مبارزان مقاومت یمن با رهبر معظم انقلاب نشان از آن است که ایران این کشور را تنها نمی‌گذارد و مردم یمن به زودی پیروز می‌شوند.

او گفت: پیروزی مردم یمن نزدیک است و یمنی‌ها باید مراقب باشند که سعودی‌ها و اماراتی‌ها این کشور را تجزیه نکنند.

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه گرانی در کشور بیداد می‌کندادامه داد: مسئولان از مباحث برجام خارج شوند و برای رفع مشکلات مردم اقدام کنند.

امام جمعه سمنان با اشاره به در پیش بودن عید سعید غدیر خم که به عید ولایت معروف است اظهار کرد: بدون ولایت، اصل تقوا وجود خارجی نخواهد داشت؛ تقوا وقتی موردنظر است که ولایت علی بن ابیطالب (ع) همراه آن باشد.

شاهچراغی گفت: آن‌هایی که محبت و ولایت امام علی (ع) را در دل ندارند، نمی‌توانند در اصل تقوا نیز پیشگام باشند؛ تقوا، ولایت می‌خواهد که شرط توحید است.

او ادامه داد: فرد متقی همواره باید در کنار امیرالمؤمنین (ع)، ائمه اطهار (ع)، امام زمان (عج) و در دوران غیبت، در کنار، ولی امر مسلمین جهان باشد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: عید غدیر خم یک روز نیست، این آیین معنوی برای همیشه است و باید این روز تاریخی در دین مبین اسلام در تمام سال‌ها و قرن‌ها مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله شاهچراغی ادامه داد: جشن غدیر در استان سمنان باشکوه برگزار شود، این آیین معنوی متعلق به همه مردم ایران و جهان است.

او گفت: امیدی به فرزندان و اموال در روز قیامت برای انسان نیست و آن‌ها برای ما نفعی نخواهند داشت و باید تلاش کرد تا در دل‌های ما غیر از محبت خداوند متعال چیز دیگری جای نگیرد.

انتهای پیام / ر

جزئیات خطبه‌های نماز جمعه هفته آخر مردادماه ۹۸ سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.