وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

صادرات ۳ برابری در حوزه مبل و منبت

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال ۹۷ واردات ما در حوزه مبل و منبت یک‌سوم و صادرات سه برابر شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر امروز و در حاشیه بازدید از فیلتر سرکان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه توان و ظرفیت تولید کشور ما در بحث مبل و منبت و صنایع چوب ظرفیت قابل توجهی است اظهار کرد: طی سال‌های گذشته به ویژه سال ۹۷ واردات ما در این حوزه یک‌سوم و صادرات سه برابر شده است.

او با بیان اینکه ،با این وجود در جایگاه خودمان نیستیم ، ادامه داد: در دنیا تجارت جهانی این صنعت حدود ۱۳۰ میلیارد دلار رسیده و ما باید این مهم را مورد نظر داشته باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مقرر شد کارگروه ویژه‌ای با استانداری و تشکل‌ها تشکیل دهیم تا این موانع را رفع کنیم گفت : ما در تامین مواد اولیه به ویژه چوب تا شرکت‌های تخصصی صادراتی که تاکنون متاسفانه ضعیف عمل شده، مشکل داریم، بنابراین باید در این کارگروه شرکت‌های تخصصی را تقویت کنیم.

رحمانی با اشاره به اینکه در حوزه استان همدان  و شهرستان‌های تویسرکان و ملایر شهرک‌های تخصصی و خوشه مبل و منبت را اجرا کردیم گفت: در این مناطق ظرفیت خوبی برای اشتغال و تولید ملی وجود دارد.

رحمانی با بیان اینکه در تویسرکان دانش انباشته و هزاران نیروی ماهر و خبره در هنرصنعت مبل و منبت گلریز داریم بیان کرد: به نظر بنده تویسرکان از مناطق دارای پتانسیل است که دولت این مهم را جدی خواهد گرفت.

او با بیان اینکه صنعت مبل  توان ارزش افزایشی بسیاری دارد گفت: در این صنعت  توان و فکر انسان  بکارگیری می‌شود پس می‌تواند در بازار کشور‌های همسایه یا حتی کشور‌های دنیا جایگاهی برای آن ایجاد شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه در حال حاضر غیر از مواد اولیه و بحث صادرات باید به حوزه برندسازی توجه بیشتری شود گفت: این صنایع کوچک باید در قالب برند‌هایی جمع شده و تحت یک عنوان تولید کنند.

او تصریح کرد: همه مواد اولیه هم وابسته به خارج کشور نیست در حال حاضر یک جا‌هایی وابستگی به چوب داریم، اما بسیاری از اقلام مورد نیاز داخلی قابل تولید است.

رحمانی با تاکید بر اینکه این فعالان را باید به‌هم‌رسانی کنیم که بتوانند کیفیت لازم را برای رقابت با بازار‌های دنیا ایجاد کنند افزود: این امر را نه تنها در این صنعت برخی از صنایع دیگر آغاز کردیم، خوشبختانه ما در کشور در تولید اقلام مختلف توان خیلی خوبی داریم.

او  تاکید کرد: با عنایت خدا، تدبیر مقام معظم رهبری، جدیت دولت و حمایت مجلس به ویژه مردم و تولیدکنندگان که رزمندگان این جبهه هستند، هیچ واحد تولیدی در کشور طی یک سال گذشته به خاطر تحریم تعطیل نشده است.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.