وزیر صمت؛

ثبات نسبی قیمت در بازار حاکم است

 وزیرصنعت، معدن و تجارت گفت: با وجود نوسانات ارزی به ثبات نسبی در قیمت کالا‌ها رسیده ایم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر جمعه در نشست با فعالان اقتصادی شهرستان تویسرکان بابیان اینکه باید به داشته‌های خود تکیه کنیم چراکه تمام مشکلات اقتصادی کشور قابل حل است، گفت: با وجود نوسانات ارزی به ثبات نسبی در قیمت کالا‌ها رسیده ایم.

او  با بیان اینکه باید جهت گیری هایمان را تغییر دهیم، اظهار داشت: باید دستگاه‌های دولتی و اداره‌ها در امر رونق تولید متمرکز شوند و هر فردی در هر جایگاه و مقام کوشش خود را برای انجام بهتر کار بکار گیرد.

رحمانی بابیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری راهکار توسعه اقتصادی رونق تولید است و در این زمینه کشور از ظرفیت‌ها و امکانات بسیاری برخوردار است، عنوان کرد: باید به خود و داشته‌های خود تکیه کنیم چراکه تمام این مشکلات قابل حل است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه در سال جاری نباید به بیراهه برویم و تولید باید مولد باشد و این مسئله را جدی بگیریم تا کار‌ها پیش رفته و مشکلات حل شود، ادامه داد: تویسرکانی‌ها باید به ساخت کارخانه تولید پوشاک افتخار کنند.

رحمانی با بیان اینکه در هرجای کشور به تولید پوشاک و نساجی اهمیت ویژه‌ای داده ایم و حتی برای چادر مشکی برنامه داریم، به موضوع قیمت مرغ نیز اشاره کرد و گفت: تولید مرغ در حوزه جهاد کشاورزی است و قیمت آن در کارگروه تنظیم بازار که بنده ریاست آن را بر عهده دارم بررسی می‌شود و در آنجا نیز دستگاه‌های دیگر نظر می‌دهند.

او بابیان اینکه مرغ هم به تولید کننده و هم جهادکشاورزی و هم با اتحادیه مرغداران مرتبط است، گفت: تصمیم بر آن است طی با تفاهمنامه‌هایی گوشت مرغ به وفور در اختیار مردم قرار گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در دوره‌های قبل با نوسان قیمت در کالا‌های مختلفی روبرو بودیم، اظهار کرد: در کارگروه تنظیم بازار قیمت ۱۰۰ کالا به صورت ویژه رصد می‌شود که در حوزه مرغ و چای خشک با بیشترین نوسان و در هنداونه با کمترین نوسان قیمت روبرو بودیم.

رحمانی افزود: در مجموع بررسی این ۱۰۰ قلم کالا نشان دهنده روند کلی کاهش قیمت‌ها است چرا که از ۱۰۰ قلم کالا تنها نزدیک به ۲۰ قلم کالا افزایش داشته است.

او با بیان اینکه مرغ باید با قیمت مصوب عرضه شود، عنوان کرد: قیمت مصوب دولتی مرغ به ازای هر کیلوگرم ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان است و اگر نیاز مجدد برای تغییر باشد باید مسئله مورد نظر در کارگروه تنظیم بازار بیاید و تصمیم گیری شود.

 

انتهای پیام/د.ا

مشکلات اقتصادی کشور حل شدنی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.