فهرست خودروهایی با بیشترین جریمه سرعت در جهان +تصاویر

یک شرکت تحقیقاتی، فهرستی از خودروهایی که بیشترین جریمه سرعت غیرمجاز را دریافت کرده‌اند منتشر کرد.

فهرست خودروهایی با بیشترین جریمه سرعت در جهان منتشر شد+ تصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، رانندگی با سرعت بالا هرچند خطرات و عواقب جبران‌‌ناپذیری به‌همراه دارد، اما کاری لذت‌بخش و پرهیجان است، اکثر رانندگان در سراسر جهان حداقل یک‌بار به علت سرعت بالا جریمه شده‌اند و این امری انکارناپذیر محسوب می‌شود. خودروهای تولیدی روز‌به‌روز قدرتمندتر و پرسرعت‌تر می‌شوند و این خود یکی از دلایل علاقه رانندگان به استفاده حداکثری از ظرفیت خودرویشان است، از طرفی فیلم‌های سینمایی اکشن و حتی بازی‌های رایانه‌ای نیز در ایجاد علاقه به سرعت بالا و رفتارهای رانندگی پر‌خطر تاثیر می‌گذارد. اما یکی از اصلی‌ترین دلیل تصادفات خیابانی همین عدم رعایت سرعت مطمئنه شناخته شده که هر روزه موجب مرگ‌و‌میر تعدادی زیادی انسان در سراسر جهان می‌شود.


بیشتر بخوایند: خودرو آئودی E-Tron ایمن‌ترین اتومبیل الکتریکی جهان +تصاویر


بیشترین جریمه سرعت برای خودرو سابورا

موسسه تحقیقاتی  Insurify در آخرین بررسی‌های خود به‌سراغ جریمه سرعت غیرمجاز رفته و خودروهایی که رانندگانشان بیشترین قبض جریمه سرعت را دریافت کرده‌اند، شناسایی کرده است. نکته جالب آن است که با وجود فروش بالا ابرخودروهای قدرتمند، سوپراسپرت‌ها و خودروهای تیونینگ شده پر سرعت، اکثر جریمه‌های سرعت در جهان مربوط به خودروهای معمولی است، البته این به دلیل تعداد بالا خودروهای معمولی نسبت به مدل‌های اسپرت و پرسرعت نیست زیرا نتایج این تحقیقات برحسب نسبت تعداد خودرو به جریمه سرعت منتشر شده است. بر اساس این بررسی، اکثر رانندگان خودروهای پرسرعت از شرایط وسیله‌نقلیه خود باخبر هستند و در خیابان‌های شهری، ظرفیت پیشرانه ابرخودرو خود را امتحان نمی‌کنند، بلکه برای این کار به سراغ پیست‌های مسابقه‌ای یا بزرگراه‌هایی با حداکثر سرعت قانونی بالا، می‌روند.

فهرست خودروهایی با بیشترین جریمه سرعت در جهان منتشر شد+ تصاویر

در هر صورت موسسه Insurify اعلام کرده که بیشترین نسبت جریمه سرعت خودرو مربوط به مدل سابورا WRX است، در واقع بیش از ۲۰ درصد رانندگان این خودرو دارای جریمه سرعت غیرمجاز هستند، یعنی از هر ۵ خریدار، قطعا یک نفر با سرعت غیرمجاز سابورا WRX را در خیابان‌های شهر می‌چرخاند. میانگین جریمه سرعت برای هر خودرو ۱۱.۲۸ درصد اعلام شده و سابورا WRX با ۲۰.۱۲ درصد، (تقریبا دوبرابر مقدار میانگین) در جایگاه اول این فهرست ایستاده است.

فهرست خودروهایی با بیشترین جریمه سرعت در جهان منتشر شد+ تصاویر

مدل سایون FR-S که متعلق به شرکت خودروسازی تویوتا است، در رتبه دوم ایستاده، اما در دیگر رتبه‌های این لیست مدل‌های معروفی دیده می‌شود، به‌طور مثال فولکس‌واگن GTI بانزدیک به ۱۸ درصد جریمه در جایگاه سوم قرار دارد، هیوندای جنسیس کوپه با ۱۵.۷ درصد سومین مدل این فهرست است، نکته جالب آن است که جیپ رانگلر و پیکاپ رم ۲۵۰۰ که خودرو‌هایی سنگین وزن محسوب می‌شوند به‌همراه دوج دارت که عمر کوتاهی در بازار داشت نیز از خودرو‌های پرجریمه در جهان هستند.

فهرست خودروهایی با بیشترین جریمه سرعت در جهان منتشر شد+ تصاویر

فهرست خودروهایی با بیشترین جریمه سرعت در جهان منتشر شد+ تصاویر

انتهای پیام/

معرفی مدل‌هایی با بیشترین قبض جریمه سرعت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار