سی‌ان‌ان گزارش داد:

بازی کردن ثروتمندان عرب با جان چیتا‌ها برای رقابت در شبکه‌های اجتماعی!

خرید چیتا از سوی افراد ثروتمند در کشور‌های حاشیه خلیج فارس صرفا برای رقابت در رسانه‌های اجتماعی موجب انقراض این حیوان می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد: تنها حدود هفت هزار و ۵۰۰ چیتا در حیات وحش جهان باقی مانده‌اند. ماهیت زیبای چیتا‌ها سبب شده است این حیوانات در معرض هدف افراد ثروتمند در کشور‌های حاشیه خلیج فارس قرار بگیرند. این افراد ثروتمند این حیوان را به عنوان یک حیوان خانگی خریداری می‌کنند تا تصاویر آن را در رسانه‌های اجتماعی منتشر کنند. این در حالی است که فعالان در تلاش برای حفاظت از این حیوان زیبا و بقای آن در کره زمین هستند.

بر اساس این گزارش، هر ساله شماری توله چیتا از قاچاقچیان در آفریقا کشف می‌شود. این چیتا‌ها زمانی که نجات داده می‌شوند شانس زندن مانده پیدا می‌کنند. بر اساس گزارش‌ها، هر ساله حدود ۳۰۰ چیتا در آفریقا قاچاق می‌شود و برخی از آن‌ها در این مسیر جان خود را از دست می‌دهند. شمار زیادی از چیتا‌ها از اتیوپی به سوی سومالی و از آنجا به کشور‌های دیگر قاچاق می‌شود. این یک مسیر اصلی ترانزیتی برای قاچاق حیوانات در شاخ آفریقا محسوب می‌شود. این حیوانات از طریق خلیج عدن به سوی شبه‌جزیره عرب منتقل می‌شوند.

نجات‌یافتگان از این سفر خطرناک به یک ابزار زینتی گران‌قیمت تبدیل می‌شوند و ثروتمندان عرب از این حیوانات برای رقابت در رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. گفته می‌شود دست‌کم هزار چیتا در اختیار افراد ثروتمند در کشور‌های عربی قرار دارد. به گفته کارشناسان، بیشتر این چیتا‌ها طی یک یا دو سال اسارت جان خود را از دست می‌دهند. در حالی که تجارت و مالکیت این حیوانات در کشور‌های حاشیه خلیج فارس ممنوع است، اما این قوانین اجرا نمی‌شود. پلیس شبکه‌های خرید و فروش چیتا‌ها را زیر نظر دارد، اما برای کسی که بخواهد یک چیتا بخرد، پیدا کردن آن کار دشواری نیست.

سی‌ان‌ان در ادامه افزود: بازار‌های آنلاینی در عربستان سعودی برای خرید و فروش حیوانات وجود دارد و زمانی که شما در آن نام چیتا را جستجو می‌کنید، چندین صفحه برای شما نمایش داده می‌شود که در حال تبلیغ برای فروش چیتا‌های دو تا سه ساله هستند.

خبرنگار این شبکه با یکی از فروشندگان این حیوان تماس گرفت و فرد فروشنده گفت: «هر تعداد چیتای نر یا ماده و از هر کجا که بخواهید داریم و این چیتا‌ها را از طریق یک وب سایت مرتبط با یک فرد وارد می‌کنیم و یک دلال سعودی هم این کار را انجام می‌دهد و بیش از ۸۰ چیتا دارم.»

قیمت این چیتا‌ها در این پایگاه اینترنتی در عربستان سعودی از ۶ هزار و ۶۰۰ دلار شروع می‌شود.

مقامات دولت سعودی از پاسخ دادن به درخواست‌های متعدد سی‌ان‌ان به منظور اظهار نظر در این باره خودداری کردند.

یک کارشناس در این‌باره گفت: «هر کسی که یک چیتا می‌خرد در واقع به انقراض این حیوان کمک می‌کند. این روند سبب انقراض آن‌ها می‌شود. این حیوانات باید در حیات وحش زندگی کنند نه در قفس‌ها. این وظیفه ماست که از این حیوانات محافظت کنیم.»

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد جواد
۱۹:۳۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
برای چی این گربه سانان رو به زنجیر میکشن اگه این شنکجه نیست پس چیه اه تو کشور خودمون هم هست ولی وکمتر باید مسعولین نظارت کافی داشته باشن که تو کشور خودمون بیشتر اتفاق نیفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
امان از انسان زياده خواه که داره طبيعيت رو نابود ميکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
پولدارها همین جور هستند زندگی هم برای خودشون خوبه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۴۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
سلام .نفرمایید پولدارها.بفرمایید تازه به دوران رسیده ها و جاهل ها.
Iran (Islamic Republic of)
farid
۱۳:۲۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
نفتاشون تموم بشه شیرا سوارشون میشن
United States of America
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
خوشبحالشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
این حیوانات چه گناهی کردند اگر این شنگجه نیست پس چیه توی کشور خودمون هم هست از این کارا ولی کمتره باید مسعولین رسیدگی کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
عجب
آخرین اخبار