رئیس سازمان چای کشور: پرداخت بیش از ۲۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات چایکاران

رئیس سازمان چای کشور گفت:در حال حاضر حدود ۱۸۸ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران گیلان و مازندران پرداخت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور ، با تأکید بر نظارت مدیران ادارات چای مستقر در هر کدام از شهرستان‌های استان گیلان به امر تغییر کاربری اراضی چایکاری اظهار داشت: هرگونه اقدام جهت تغییر کاربری اراضی چایکاری در استان گیلان کاملاً رصد می‌شود و از انجام آن جلوگیری به عمل می‌آید.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه این سازمان روی بحث تغییر کاربری اراضی چایکاری استان گیلان حساس است عنوان کرد: از مدیران ادارات چای شمال انتظار داریم درصورت مشاهده تغییر کاربری اراضی چایکاری مراتب آن را حتماً به مدیریت جهاد کشاورزی مستقر در هر کدام از شهرستان‌ها گزارش دهند.

جهانساز توجه به بحث کمی وکیفی تولید چای و نظارت بر آن را از تکالیف و وظایف متولی چای کشور اعلام کرد و افزود: امسال با توجه به رضایت‌مندی چایکاران دو استان گیلان و مازندران بسیاری از آن‌ها متقاضی آبیاری تحت فشار، بهزراعی باغات، احیاء باغات رها شده و خرید ماشین‌آلات کشاورزی هستند.

وی از پرداخت بیش از ۲۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات چایکاران در چند مرحله خبر داد و ابراز داشت: در حال حاضر حدود ۱۸۸ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران گیلان و مازندران معادل ۸۱ درصد پرداخت شده است و مابقی مبالغ باقی‌مانده نیز متعاقباً پس از تأمین اعتبار به حساب کشاورزان واریز می‌شود.


بیشتر بخوانید:


رئیس سازمان چای کشور به امر خرید رقابتی برگ سبز چای در کارخانجات فرآوری این محصول تاکید و اظهار داشت: باید از ظرفیت‌های موجود در صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور بهترین استفاده ممکن را ببریم، زیرا تسهیلات پرداختی آن برخلاف بانک‌های عامل با نرخ سود ۴ درصد به کشاورزان اعطا می‌شود.

جهانساز انجام عملیات بهزراعی باغات چای را لازم و ضروری خواند و عنوان کرد: بهسازی و نوسازی کارخانجات چایسازی، آبیاری تحت فشار، خرید ماشین‌آلات هرس و برداشت چای از جمله مواردی است که صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور برای انجام آن تسهیلات ارزان‌قیمتی را در اختیار چایکاران قرار می‌دهد.

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.