مسئول دفتر نمایندگی خون بندناف استان یزد:

بیش از یکصدو ۱۲ هزار نمونه خون بند ناف رویان جمع آوری شد

مسئول دفتر نمایندگی خون بندناف استان یزد با اشاره به جمع آوری بیش از یکصدو ۱۲ هزار نمونه خون بند ناف گفت: بیش از ۸۰ نوع بیماری با سلول‌های بنیادی خون بند ناف درمان می‌شود.

بیش از یکصدو ۱۲ هزار نمونه خون بند ناف رویان جمع آوری شدزهره زارع مسئول دفتر نمایندگی بانک خون بندناف استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، با بیان اینکه بیش از ۸۰ نوع بیماری با سلول‌های بنیادی خون بند ناف امکان درمان را دارد،گفت: در حال حاضر بیش از یکصدو ۱۲ هزار  و۷۶۰ نمونه خون بند ناف رویان در استان یزد جمع آوری شده است.

زارع  ادامه داد:  بیشتر سرطان‌های خون، کم خونی‌های مادرزادی، تالاسمی، سکته قلبی و مغزی و سیستم ایمنی درمان می‌شود و همچنین از سلول‌ها در مراحل پس از شیمی درمانی در درمان انواع سرطان‌ها نیز مورد استفاد قرار می‌گیرند.

او گفت : خون بند ناف که به عنوان خون جفتی شناخته شده است که در جنین در حال تکوین داخل رحم جریان دارد و پس از تولد نوزاد، خون باقی‌مانده در بند ناف و جفت که غنی از سلول‌های بنیادی است به عنوان یک زباله بیولوژیک دور ریخته می‌شود این درحالی است که  سلول‌های بنیادی و خونساز  می‌تواند برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده شود.

مسئول دفتر نمایندگی خون بندناف استان یزد افزود: خانواده‌ها می‌توانند در آستانه تولد نوزاد در هفته ۳۶ بارداری جهت دریافت مشاوره رایگان در این زمینه و جهت کسب اطلاعات بیشتر یا عقد قرارداد به نشانی آزادشهر، نرسیده به فلکه سوم، روبروی تالار نور ، آزمایشگاه تشخیص طبی جهاددانشگاهی یزد مراجعه کنند.

انتهای پیام/ غ

جمع آوری بیش از یکصدو ۱۲ هزار نمونه خون بند ناف رویان در یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.