آبکاریان: غیبت داوران ایرانی در جام جهانی بسکتبال ربطی به فدراسیون ندارد

مسئول کمیته داوران فدراسیون بسکتبال گفت: قرار نگرفتن اسامی داوران ایرانی در لیست جام جهانی به فدراسیون مرتبط نیست.

آبکاریان : غیبت داوران ایرانی در لیست داوران جام جهانی ربطی به فدراسیون و فیبا آسیا نداردبه گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) اسامی داوران حاضر در رقابت‌های جام جهانی بسکتبال که قرار است کمتر از ۲ هفته دیگر به میزبانی چین برگزار شود را اعلام کرد که در این میان نامی از داوران ایرانی دیده نمی‌شود.

ورژ آبکاریان مسئول کمیته داوران فدراسیون بسکتبال در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: دعوت نشدن داوران ایرانی به رقابت‌های جام جهانی ربطی به فدراسیون ایران و فیبا آسیا ندارد. ۴ سال پیش فدراسیون بسکتبال ایران نام ۴ داور را در لیست بین المللی قرار داد و آن‌ها هم در این مدت در ۵ - ۶ کشور مختلف به قضاوت پرداختند.

او افزود: بر اساس قوانین موجود ناظران داوری در این مدت عملکرد این داوران را به فدراسیون جهانی گزارش دادند و فیبا هم در نهایت با توجه به عملکرد این داوران نفرات نهایی خود را برای جام جهانی بسکتبال انتخاب کرده است. این مسئله به همین دلیل به فدراسیون ایران و فیبا آسیا مربوط نیست.

رئیس کمیته داوران بیان داشت: صالحین، قنبری، دوست و هادی سالم نفراتی بودند که در این مدت به ترتیب در مسابقات مختلف جهانی و انتخابی اعم از آرژانتین و بلاروس حاضر شدند.

آبکاریان در پاسخ به این سوال که آیا این مسئله به اتفاقاتی که قبلا برای قرار گیری نام داوران در لیست بین المللی افتاده بود ربطی دارد یا خیر بیان داشت: اسامی داوران که هم اکنون در لیست بین المللی قرار دارد چهار سال پیش اعلام شده است و تا اواخر شهریور اعتبار دارد.  به همین دلیل اسامی داورانی که ما چندی پیش به فیبا اعلام کردیم که در آن نفراتی مثل قنبری حضور نداشته اند مورد بررسی قرار نگرفته است.


بیشتر بخوانید:

آخرین زمان اعلام آمادگی تیم‌های لیگ برتری بسکتبال مشخص شد

آبکاریان: قضاوت دیدار دوم فینال بسکتبال ضعیف بود/ از عملکرد داوران سورپرایز شدم

برترین‌های سوپر لیگ بسکتبال ایران از نگاه آسیابسکت


انتهای پیام/ 

اظهارات آبکاریان درمورد قرار نگرفتن نام داوران ایرانی در لیست جام جهانی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار