حجت‌الاسلام سالک در نطق میان دستور:

تمام پروژه‌های مربوط به برداشت آب زاینده‌رود باید تعطیل شوند

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی گفت: هرگونه برداشت از زاینده‌رود ممنوع است و تمام پروژه‌های مربوط به آن باید تعطیل شوند.

به گزارش  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام احمد سالک کاشانی، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور امروز شنبه، با تبریک فرا رسیدن هفته ولایت و میلاد امام هادی (ع) گفت: از مهم‌ترین اعیاد هفته ولایت، عید سعید غدیر است که به عنوان عید الله الاکبر، عید بزرگی برای جهان بشریت به ویژه برای مسلمانان به شمار می‌رود.

او تأکید کرد: رمز پیروزی در این حرکت بزرگ اطاعت امر از محور حاکمیتی دینی، امامت و ولایت است؛ امروز این حرکت را باید در راستای تمسک به ریسمان الهی، با وحدت امت و ملت‌ها در سراسر جهان حول محور امامت آیت الله خامنه‌ای ادامه داد.

بیشتر بخوانید: ناگفته‌های نماینده مردم اصفهان از حمله مسلحانه خیابان ولیعصر

سالک ادامه داد: رمز پیروزی ملت‌ها که از آیه «و اعتصموا بحبل الله جمیعه و لا تفرقوا» نتیجه می‌شود، دارای دو مسئله اساسی است؛ نخستین مورد، برخورداری پیشوایان و امامان از ایمان یقین و تقوای لازم است و دومین موضوع، صبر و مقاومت، استقامت و شکیبایی در تحقق آرمان‌ها و امر الهی است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره نکته‌های فعالیت امام هادی (ع) در راستای تحقق اسلام صحیح گفت: ایشان از راه‌های مختلف مانند آنچه که در زیارت جامعه کبیره و غدیریه آمده به تبیین و تثبیت امامت در جامعه پرداختند؛ همچنین حکومت ظالمانه عباسی را نامشروع دانستند که به ما نشان می‌دهد که باید ظالمان جهان را نامشروع و غاصب حقوق بشریت بدانیم. امام هادی (ع) با رهبری پایگاه‌های مردمی و ساختار سازی و ساماندهی وکیلانی در مناطق مختلف، در برابر انحرافات یعنی نفی هر گروهی که در مقابل امامت و رهبری ایستاده، مبارزه کردند.

او ادامه داد: از فعالیت‌های دیگر ایشان، زمینه‌سازی برای ورود به دوران غیبت امام زمان (عج)، بارور کردن اندیشه و فکر شیعیان، تربیت گروه و کادرسازی با انسان‌های شایسته است.

سالک گفت: امروز شاهد مدیریت، تدبیر، قدرت و اقتدار مقام معظم رهبری در راستای فعالیت‌های امام هادی (ع) و عید سعید غدیر خم هستیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: با ورود آزادگان در ۲۶ مرداد و با محکوم کردن جنایت آمریکا و انگلیس خبیث در ۲۸ مرداد باید بگوییم که امروز انگلیس، آمریکا و اذنابشان در مقابل اقتدار جمهوری اسلامی به التماس افتادند.

سالک طی تذکری به رئیس جمهور و وزیر نیرو درباره موضوع آب، گفت: طبق مصوبه ۹ ماده‌ای شورای عالی آب، هرگونه بارگذاری در زاینده‌رود به علت نبود آب کافی و جلوگیری از تجاوز بیشتر به حقابه‌ها ممنوع است؛ مصوبه شورای عالی امنیت ملی در۳۰ شهریور ۱۳۹۳ اعلام می‌کند که هرگونه برداشت از زاینده‌رود ممنوع است و تمام پروژه‌های مربوط به آب زاینده رود را در هر شرایطی باید تعطیل شوند؛ چرا برای تعطیلی قانون با تحریک و دعوت مردم به تجمع، به حقابه داران زاینده رود تعدی می‌شود؟

همچنین نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان بر رسیدگی به مسائل بازنشستگان، جانبازان و آموزش و پرورش تأکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار