نقش هیئات مذهبی در تربیت جامعه و ایجاد نشاط اجتماعی مهم و اثرگذار است

نماینده، ولی فقیه در کردستان در دیدار با مسؤولان هیئات مذهبی و فعالان فرهنگی غدیر استان کردستان اظهار کرد: هیئات مذهبی نقش اثرگذاری در برگزاری اعیاد و شهادت‌ها دارند و اساس برگزاری چنین برنامه‌هایی اجرای دستور خداوند است.

نقش هیئات مذهبی در تربیت جامعه و ایجاد نشاط اجتماعی مهم و اثرگذار استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه مودت و عشق در شادی‌ها و اعیاد ظهور و بروز می‌یابد، بیان کرد: کسانیکه دوستدار اهل بیت علیهم السلام هستند در اعیاد و ولادت‌ها شادند و در شهادت‌ها حزن و اندوه در چهره آن‌ها دیده می‌شود.
وی افزود: برخی شادی‌ها که با موسیقی کذایی ایجاد می‌شوند نمی‌تواند در ایجاد شادی و نشاط فرد اثرگذار باشد و به مرور منجر به غم خواهد شد، اما شادی‌هایی که منجر به نشاط اجتماعی شوند در همین ولادت‌ها و اعیاد است که نمود می‌یابد.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: وجود هیئات مذهبی چه شیعه و چه سنی در استان کردستان می‌توانند اثرات گسترده‌ای در ایجاد نشاط اجتماعی فراهم کنند و علاوه بر آن در رشد معنویت و فرهنگ جامعه نیز موثر هستند چرا که ارادت اهل سنت به اهل بیت علیهم‌السلام کمتر از اهل تشیع نیست.
وی شرکت در مراسم و برنامه‌های کذایی را منجر به رسیدن به فساد و پوچی دانست و گفت: انسان‌هایی که به دنبال شادی لحظه‌ای و کذایی هستند راه به جایی نخواهند برد و منفعتی هم برای جامعه نخواهند داشت.
وی با بیان اینکه در قرآن کریم و همچنین منابع تسنن و تشیع به شان والای امام علی (ع) اشاره شده ، افزود: بی‌شک هیچ چیز از دید خداوند متعال پنهان نمی‌ماند و باید مردم با تبعیت از سیره و روش اهل بیت زمینه‌ساز رشد معنوی خود باشند.

انتهای پیام/ت

دیدار نماینده ولی فقیه در کردستان با هیئات مذهبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.