واقعه غدیرخم در ۱۱ شهرستان سیستان و بلوچستان بازسازی می‌شود

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: واقعه غدیر خم به همت سپاه پایداران انقلاب اسلامی در روز عید غدیر در ۱۱ شهرستان استان سیستان و بلوچستان بازسازی می‌شود.

واقعه غدیرخم در ۱۱ شهرستان سیستان و بلوچستان بازسازی می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  سردار امان‌اله گشتاسبی فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان که با هدف تشریح برنامه سپاه سلمان جهت بازسازی حادثه غدیر در استان برگزار شد، اظهار داشت: احیاء وقایع مهم تاریخی دین مبین اسلام می‌تواند راه‌گشا و عامل تعالی باشد که یکی از آن‌ها واقعه غدیر خم است که همه دوستاران اولیاء الله در راستای ترویج آن تکلیف دارند.

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه چند سالی است سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سراسر کشور در بازسازی واقعه غدیر خم اهتمام دارد، افزود: واقعه غدیر خم اگر با زبان هنری انتقال پیدا کند در ذهن مردم ماندگار خواهد شد، به نهادینه‌تر شدن فرهنگ غدیر کمک می‌کند و در کنار گسترش فرهنگ ولایت، فضا را برای درک ولایت مطلقه فقیه آماده می‌کند.

او افزود:  بازسازی واقعه غدیر خم توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نخستین بار سال ۱۳۹۰ در قم انجام گرفت و با توجه به استقبال گسترده مردم از این اقدام، موضوع بازسازی از سال ۱۳۹۱ به سایر استان‌ها ابلاغ شد و از همان سال برای نخستین بار در سیستان و بلوچستان نیز انجام شده است.

سردار گشتاسبی ادامه داد: سال ۱۳۹۱ بازسازی واقعه غدیر تنها در شهر زابل انجام شد که با توجه به استقبال مناسب مردم در سال ۱۳۹۲ به شهر‌های منطقه سیستان و زاهدان و دلگان نیز گسترش پیدا کرد و در ادامه سال گذشته این اقدام در ایرانشهر و چند شهر دیگر نیز انجام شد.

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امسال بازسازی واقعه غدیر خم در ۱۱ شهرستان سطح استان انجام می‌شود، اضافه کرد: این بازسازی در برخی از شهر‌ها به صورت خطبه‌خوانی برنامه‌ریزی شده و نکته قابل توجه این است که مجریان برنامه بازسازی برادران شیعه و سنی هستند.

او با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۶۰۰ هزار نفر از بازسازی واقعه غدیر در سطح استان بازدید کردند، گفت: این آمار قابل توجه نشان دهنده ارادت ویژه مردم شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان به اهل بیت (ع) است. امسال ستاد بازسازی واقعه غدیر در استان با ۱۹ کمیته کار خود را از یک ماه پیش آغاز کرده تا برنامه‌ها با کیفیت بهتری از سال گذشته اجرا شود.

انتهای پیام/.ع

بازسازی حادثه غدیر در سیستان وبلوچستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار